DAttis Creative Commons License 2000.06.30 0 0 3012
Olvastam egy szak könyvben, hogy ha túl meredeken húzzák fel a gépet, akkor áteshet, mert az áramlás a szárnyakon drasztikusan lecsökkenhet, egy bizonyos határ után, még akkor is ha kint vannak az orrsegédszárnyak, illetve fékszárnyak, magyarul megszűnhet a felhajtó erő a szárnyakon.
Ennek ellenére én már láttam pld a magyar B-767-est, olyan meredek szögben elemelkedni a ferihegyi betonról, hogy a hajam szála égnek állt (hátha még ültem volna rajta). Következő gépnek pedig egy hasonló típusú a Delta Airlines gépe startolt, no az amcsik már finomabb szögben húzták fel a gépet.
Ja és még az MD 80-ast láttam mindig iszonyú meredek szögben felszállni a Brüsszeli reptérről.
A kérdésem az, tulajdonképp, hogy honnan érzi a pilcsi, azt hogy nem szabad tovább húzni a gépet, mert áteshet stb, mert azt hinné az ember mikor max-on mennek a hajtóművek akkor nem lehet semmi gáz, mert hamar gyorsul a gép. Legalább is laikusként azt hinném.
És azért majd' 200 emberrel ekkorát bukni az már túlságosan sok(k) lenne.
Tudom ezek ritkán szinte sose esnek meg, de hát a repülés veszélyes üzem mint tudjuk.