ICS MÁNIÁS Creative Commons License 2025.01.21 0 5 86008

Nagyon korrekten összeszedted, pár kiegészítés, amiről tudomásom van:

 

1976.12.31 - től 1980-ig, mikor az Észak-Déli metró a Deák tér és a Nagyvárad tér között közlekedett, a szerelvények éjszaka a Nagyvárad tér és a Népliget közötti háromvágányos alagútrendszerben pihentek, ahol ki volt építve vizsgálóakna is. A mai középső tároló vágánynál ez még meg van most is, ha minden igaz. A nagyobb vizsgálatokat, javításokat a 2-es metró Fehér úti telephelyén végezték, jó kis élet lehetett ott akkoriban. De biztos volt olyan is, ami onnan állt forgalomba, nem állhatott minden az alagútban, valami vetésforgó rendszer lehetett. Ismertek felvételek, amin Kelet-nyugatos 200-asok vannak forgalomban 77 körül a 3-as új szakaszán, a kezdeti időszakokban előfordult, hogy ottani vonat volt áttéve, amíg minden be nem lett rendesen futtatva. Természetesen felmerül a kérdés, hogy vajon 1976.12.31 előtt 225 feletti kocsi járt-e Kelet-nyugaton, erről nincs tudomásom, de akár.....  A próbafutások zömét kizárásos alapon biztos, hogy ott végezték. 

A Kőér utcai telep is 1980 elején lett átadva, elképzelhető, hogy a legelső 300-asok is még a Fehér úton landoltak 79 végén.

 

További érdekesség, hogy az Élmunkás téri szakasz átadása körül is készült több kép, ahol Kelet-nyugatos EV3 áll bent az Élmunkás téren (homlokfali viszonylatjelző ablakos), és hömpölyög a nép a peronon... szóval amíg 327-ig forgalomban nem állt minden, gyanítom 1982 elején még előfordulhatott ilyen is. 

 

343/3085-től lettek 1988-ban beszerezve igen, olvastam olyan visszaemlékezést, hogy ezek is mind a kettesen álltak forgalomba, de konkrét információim sajnos nincsenek. Hogy miért.. azt is passzolom... lehet kicsit visszafogták az ottani 'öreg' kocsik futását, ha már rendelkezésre álltak új kocsik, É-D-re megvolt a mennyiség, nyilván ne álljanak 1990 Decemberéig, amíg át nem adják az Újpesti szakaszt. Egy külföldi oldalon pl. láttam régebben egy 1989-es Pillangó utcás képet, ahol a 347 áll bent utasokkal. Természetesen ahogy jöhettek az újabb kocsik 358-ig '89 körül eléggé valószínű, hogy néhány korábbi 340-es már át lett fokozatosan vezényelve a Kőér utcába, Kelet-nyugatra sem kellhetett ennyi. Pláne a középkocsik mennyiségéből kiindulva, hiszen abból arányaiban a 6 kocsis üzem végett jóval több érkezett, mint amennyit a kettesen használni lehetett. Aztán 1990 Decemberében pedig igen, beállt a végleges, ismert rend.

 

1991-ben a két Duplalámpás szerelvény miért érkezett.. azt is passzolom. 

 

Viszont a 363-366-os két vizipók szerelvény az Orosz államadósság jegyében érkeztek, azok kiváltották az első 10 EV-t 

(115,117,118,119,122,145,148,149,151,153,154) Igaz, elég sokat tököltek velük, 1998-as gyártásúak, de csak 2000.09.01-én álltak forgalomba. (Igaz volt a 366 Pillangó utcai felfutása, lehet az picit nyújtott a dolgokon)

 

Ugyanekkortájt kezdődött a Barbi program, az első két szerelvényt még a GANZ gyárban újították fel részben (125-129,135-139). Innen is származik felvétel, ahogy egy lefényezett metrókocsi áll az Orczy téren éjszaka. Ezek pótlására jött át Kelet-nyugatra 1999 őszén É-D-ről a 336-3053-3054-3055-337-es szerelvény, ami egészen 2004 nyaráig maradt is vendégségben. 

A harmadik szerelvényt már a VJSZ Kft. újította fel, 10 szerelvényre volt szerződés, ha az emlékeim nem csalnak, de az utolsó 9. is már nagyon nyőgve-nyelősen, nagyon soká gördült ki a forgalomba (140-144). A tizedik a 155-159 lett volna, ez 2004-ben már le is volt állítva, emlékszem mikor félre volt már húzva hátra. Aztán sok hónap múlva kiderült, hogy nem lesz belőle semmi, új járművek beszerzését szorgalmazzák, így 2006-ban leselejtezték, a 175-179-es szerelvénnyel együtt, ami egyik pillanatról a másikra eltűnt örökre. 

 

Zöld utasterű krémszínűre változásáról én nem tudok, csak a 200-as volt ilyen, a 'próbabarbi'. 1998 körül teljes utastérfelújítással. 

 

A 100-103-as szerelvény nem sokáig lehetett izzós, 1971-es dokumentumfilmen már neoncsöves a szerelvény, gondolom később a 104-est is hozzájuk igazították, mikor 5 kocsik vonatok lettek. 

 

A 2011 utáni kutyulásokba már nem megyek bele, fejből nem is tudom, de azok úgy is kinyomozhatóak. 

 

 

Előzmény: Tractron (86007)