Alex Raps Creative Commons License 2025.01.20 0 0 488767

Ezzel azért a tapasztalatok mentén most szembe mennék... :) Az alábbi fotón a már kb. 4 éve budapesti taxiként használt autónkban futó szoftver által nyilvántartott részinformációkat láthatod. Ebben a vasban az itt többek által is gyűlölt tableten lekérdezhetők olyan dolgok, amelyekért amúgy a régi autó fanoknak fizetni kell a szakszervizekben és vagy olyan informatikai eszközöket vásárolni online, amelyek segítségével egy lapotopon le lehet kérdezni (azok számára akiknek van egyáltalán laptopjuk) az adatokat. Az már elsőre is látható hogy a vas 266964 km-t tett meg és azt is hogy az éppen feltöltött akksi 398 km megtételére elegendő útat képes biztosítani. Amit tudni kell a fenti két adat alapján a szintén sokak által nem értett és ezért szintén gyűlölt csak erre az egy vasra levonatkoztatott statisztika elvei szerint:

 

1. Egy átlagos belföldi autós 15 eKm-t tesz meg évente, vagyis 17,8 év alatt fut meg ennyit egy "civil" autó. Legtöbbünknek ennyi ideig tulajdonában sincs egy vas. :)

2. Az akksi új korában 421 km-re volt feltölthető vagyis az akkori állapothoz képest a degradáció minimális, mert 23 km-rel lehet kevesebbet megtenni most mint akkor. Mindehhez azt is tudni kell, hogy amikor Supercharger-en töltjük akkor a teljes feltöltés után történik egy kb. 5 perces kalibrálás és ennek következtében ez a fenti viszonyszám azokon a töltőkön 399 km-t mutat. Valamint a teljesség igénye mellett így azt is hogy az otthoni sima konnektoros AC-s táplálás után, csak 395 km a megtehető távolság. Az autó által tervezett egy feltöltésre elegendő futásteljesítmény pedig annyira közel van a ténylegeshez (a sofőr által gyakorlatban is megtapasztalthoz), hogy nevezhetjük a fenti műszeradatot pontosnak. Konklúzió: A degradáció a közelében sinccs annak mint amivel a bulvár - és így a témában posztoló nem villanyautósok agya is - tele van.

 

..és mindez azon a sztenderd áron amennyibe egy hasonló méretű belsőégésű is kerül (Passat, V70, stb.), csak az nem gyorsul így, nem fűtöd be reggeli kávézás közben az asztal mellett ülve és nem mész vele 200 km/h-val a jéghideg autó orrának reggeli első mozdítása után követő 15. másodpercben, mert az megdöglik és ez pedig nem. STB. 

Egyszer volt a vas ebben az időintervallumban nem garanciális szervizben amely 640 eFt-ot vett ki kis közös turós hátú lovunk zsebéből, illetve előfordult kevés "csetresz vásárlás" is és ilyen témakör példának okáért a 12 voltos kisakksi cseréje. Erről a meghibásodásról amúgy bizonyítottan a pilóta tehet, mert van egy 12 voltos akksi az autóban amelyet a nagy akkumulátor tölt. Ennek a "kis" akksinak vannak olyan műszaki jellemzői, amelyeket ez a gyűlöletes tablet :) folyamatosan monitoroz és amikor 3 év intenzív használat mellett kényszerűen cserélni kellett - és nem akkor amikor már végzetesen megdögölve nem indult a vas, mert az belsőégésű hakni, hanem akkor amikor még használható volt ugyan, de már szólt a szoftver hogy időszerűvé vált a kényelmes csere) akkor a tesóm vett faszomtudja hol egyet okosba* 30-ért mert a Tesla által kiajánlott darab az 54 eFt volt és az "sok". A tableten futó szoftver már a beszerelés első percétől fogva kiabált, hogy ez így nem lesz jó, de a taxis (mosttantól már mint szitokszó), persze szart bele mert ő okos a gép pedig mindenáron hülye. Aztán ez a ráutaló magatartás kinyírt 3 hónapon belül egy olyan elektronikai alakatrészt, amelynek szervize fölemésztett 640 eFt-ot. Oda szeretnék ezzel a történettel eljutni, hogy jó eséllyel egy egyszeri ruppótlan taxis szerint "nem okos" költés esetén felvállalt 24 eFt-os többlettköltség bezzegfelvállalalásával nem kellett volna 640 eFt-ot költeni és nem esett volna ki 1,5 hónap bevétel (ami végülis a sok ebben a történetben). Majdnem keresztüllőttem, de aztán csak kiegyeztem azzal a mondattal is hogy ha akkor hagyta volna a mutter a faternek seggbe akkor most nem lennél itt nekünk állandóan trollnak - vagy valami ilyesmi.

Mindegy. Kanyarodjunk vissza az eredeti témához.

A fenti adatok az egyébb leírt körítés nélkül nem igazolják azt amit mondasz és ezt az a tény az hogy a vizsgált jármű taxi üzemű csak hangsúlyozza.    

 

 

 

*Taxis logika. Az Üvegtigrisben számtalanszor látványosan levezetésre kerül, hogy mitől defektes. 

 

Előzmény: czimbi (488753)