pirate82 Creative Commons License 2025.01.19 0 0 488734

A kínai olcsót sem tudnám megfizetni egyébként. Maximum 6 év múlva használtan.

Nekem az a bajom, hogy nagyon rossz időben vagyunk most bármilyen autóvásárlással kapcsolatban.

Ha van pénzed új autóra, akkor is csak egy minőség érzetet tudsz belőle megvenni, minőséget már nem.

Ha van pénzed drágább használtra, ott nagyjából ugyan ez a helyzet. 5-10 éves autók, 5 évre tervezve.

Megveszed és kezdődik a folyamat, amit szopásnak szoktunk hívni. Csakhogy ezek már nehezen és drágán javíthatóak, ráadásul nem is tetszenek. Tehát nem szívesen költenék rájuk.

És akkor ott vannak a minőségi öregek, amik 30-40 éve voltak minőségiek, egyszerűek, szerelhetőek. Akkoriban elérhetetlen áron. Most ugyan meg tudod venni, de szintén szopás tud lenni. És nincs alkatrész. Nincs szaki aki javítsa.

Tételezzük fel, veszel 6-7 millió forintért egy W126-os mercedest. Mert az befektetésnek is jó, meg egyébként ha nem félted, napi rohangálósnak is. Mindeközben fogyaszt 20 litert. Találj szép alkatrészt a belsőterébe. Mondjuk letörik a 40 éves memóriás ülésállító konzol az ajtóban. Nem fogsz találni.

Ha véletlenül kifogsz egy KE-jetronic üzemanyagrendszert és annak valami hibája lesz, állíthatod is a garázs sarkába az autót. K-jetronickal is lassan, mert már arra sincs szaki.

De jöhetek közelebb is. V70. Nem tudtam megvenni minden tömítést az EGRhez. Nincs. Nem gyártják. Pedig "csak" 22 éves az autó. 

Egyébként leszedtük a turbót, EGR-t. Meglepően szépen jöttek a csavarok, nem tört semmi cső, minden oké volt.

Hétfőn leadom felújításra a turbót. Az EGRből iszonyú sok mocsok jött ki.

Mindenesetre alig várom hogy összerakjuk. Nem volt jó szívó dízelként a turbós :D

Előzmény: czimbi (488728)