Ez sem igaz, van egy-két felhájpolt dolog, pl. 4-es vonal vagy a Kecskemét-Lajosmizsén a hetényegyházi dolgok, de a 90-es években a mai 2 órás kínálat (már ahol még megvan) az adott esetben órás sűrítésekkel ugyanúgy megvolt, de pluszban nem voltak még kettévágva a ma már két részre osztott (és abból az egyik mondjuk bezárt) szakaszok, illetve mindenhol volt olyan utolsó indulás, amivel még haza lehetett menni egy esti műszakból is, ma meg a legtöbbön legkésőbb este 9-kor elmegy az utolsó járat.
Eleve ott hibás az egész, hogy "ezeket a vonalakat" néven emlegeti mindenki (és az utóbbi években már normális jármű híján Bzmottal kiadott 80-100 km/h-ra alkalmas vonalakat is "mellékvonalaznak"), pedig jelentős eltérések vannak. Tényleg van, ami csoda, hogy 2009-ig járt, és nem szűnt meg már 68-ban, viszont van, amin tele volt minimum a szóló, de akár a 2-3 kocsis Bz is.
A személyszállítás vs. fő profil dologról meg annyit, hogy teherkocsi-hiány és egyéb dolgozni nem akaró mentalitás miatt 2003-ban 200 mellékvonali állomáson tiltotta be a MÁV a teherforgalmat rendeletileg egyik napról a másikra. Köztük pl. Kondoroson is, ahova Szergej járt ki a combos gabonavonatokért.