Dépityu Creative Commons License 2000.06.22 0 0 3
Hello avantage!

Az, hogy a dugattyúd mindkét oldalon le van reszelve... Hát én nem tartom szerencsésnek.

Lásd saját hibám: Motoros, jobban mondva, gázáramlási ismereteim gyarapodásával azt eszeltem ki én is (anno 2 éve), hogy nem kell annak a dugattyúnak olyan hosszúnak lennie, majd
én lereszelem. Támpont hiányában a vakszerencsét
hívtam segítségül, aki azt tanácsolta, hogy 3 mm legyen a kívánt lereszelési hossz. Ezt a beömlő oldalon (karburátor felől) meg is tettem egy cuki
kis reszelő segítségével. A kiömlő (kipufogó) oldali szoknyarésszel nem foglalkoztam (ezt a nagy mákomat!!!!!) , gondoltam nem lehet az olyan fontos. Nos tehát a lereszelt du-
gattyúmat nagy büszkén be is építettem a motorba,
s egy rövid próbaúton erőteljes gázrángatás mellett vártam a kívánt telejesítmény emelkedést.
De a várakozásom hiábavalónak bizonyult.
Később kiokosodtam, s megtudtam : HIÁBA reszelem le a dugattyú szívóoldali szoknyarészét, hogy a motor többet szívjon, szerencsétlen nem tud HOVA SZÍVNI többet, nincs neki rá helye (gondold meg).

Ha neked mindkét oldalon le van reszelve a dugattyúd, akkor azt a szakzsargon úgy mondja:
a dugattyú stabilitását vesztette. MERT: a dugattyú csapszegének forgástengelye síkjában
(nem bonyolult ez, képzeld el) elfordulhat,
minek kövekeztében a dugattyú "bebukik" a hengerbe
= törés,káromkodás,pénztárca ürülés,stb.

Konklúzióként mindig egy közmondás jut eszembe a
dugattyúreszelésről: Amit nyersz a réven, elvesz-
ted a vámon.

Ha ezt a jó öreg, működőképes motort el akarod adni, akkor ezért pl. Hajdu-B. megyében úgy 55-65
ezer forintot kaphatsz. Nagyon a függ a helytől,
állapottól, évjárattól.

Hozzászólásod köszönöm, tisztelettel:

Dé Pityu

Előzmény: avantage (1)