Újlaki Creative Commons License 2000.06.22 0 0 2880
Az átstartolás az átstartolás: ha a gép földetérés nélkül kezd újra emelkedni. A tacsengó viszont az, amikor leteszik a gépet, kicsit gurulnak, amíg a fékszárny átáll felszálló helyzetbe, közben már meg a gáz, és újra elemelkednek.

Van egy határeset is, A-10-essel (nem igazival, szimulátorral) néha én is megcsinálom: ha túl későn határozod el az átstartolást, és leér a futó, az hiába, taccs, hiába gó, véleményem szerint az csak átstartolásnak számít. Ez sokkal nehezebb ügy, mert ha ilyen történik, nyilván nem valami szép volt a megközelítés: irány, sebesség, távolság, valami rossz volt, vagy nyírt a szél; de emellett ilyenkor teljes, azaz leszálló feékszárnnyal kell elemelni a gépet, gyorsulni, hogy a futó behúzható legyen (kritikus esetben az aknaajtó nyitása lehet az utolsó csepp a pohárban), aztán emelkedni, gyorsulni, hogy a fékszárny szép lassan visszajöhessen. Ilyenkor még egy hajtóműleállás, és akkor nem irigylem a pilcsiket: itt nincs, aki az izzadtásgot törölgesse a homlokukról.

A PAPI-t hogy nézted? Együtt süllyedtél a géppel? Mert az, hogy mit látsz belóle, a te helyzetedtől függ. Ha csupa pirosat láttál, akkor nem jó, nyilván kicsit a siklópálya alá mentél.

Red over white: you're right.
Red over read: you're dead.

Az 54-eseket jövőre vonják ki, ha minden igaz; bár már korábban is fenyegetőztek hasonlóval. Lehet, hogy a repülő balta túlél mindenkit?

Előzmény: Törölt nick (2878)