kombi Creative Commons License 2024.12.13 0 3 34379

Alapvetően hibás a KBSZ szemlélete a töltöttségi fokot illetően, és ennélfogva, az ebből levont következtetések is eredendően hibásak.

Még az akkor érvényes rakodási szabályok preambuluma szerint is,  veszélyes áruk fuvarozása esetén a RID előírásait is figyelembe kell venni. Ezt pedig - még az UIC veszélyes árus főmuftijának közbevetésére  sem tették meg a jelentésben. 

 

A RID- 2017-ben és azóta is, tartálykocsis fuvarozás esetében,  folyadékokra csak a maximális töltési fokot adnak meg. (Visszakerestem a 2009-es RID-ig, már abban sincs benne a 20/80-as szabály a tartálykocsikra.   

 

Nem mellesleg , jogszabályi szempontból is a RID a magasabb rendű jog, ő "az erősebb kutya" tehát a végső soron veszélyes áru fuvarozása esetén a RID előírásait kell betartani. 

 

Más kérdés, hogy a RID alapszemlélete az, hogy felelősségteljes eljárást várt el a résztvevőktől, azaz például a pályaüzemeltető esetén azt, hogy nem szántóföldön, hanem vasúti forgalomra alkalmas pályán közlekedteti a veszélyes árus vonatokat. 

Előzmény: róbertke (34378)