BGC Creative Commons License 2000.06.19 0 0 19
Megint itt vagyok.

Egy pár jótanács.

-Mielőtt bármibe is kezdenénk, mossuk le a kocsit a lehető legtisztábbra.
-Legyen egy jó zárt, tiszta (legalább felporszivózott műhely, ahol azért rendesen elfér az autó meg a szerszámok, kompersszor stb.
- a szellőzés is nagyon fontos én ezt úgy oldottam meg, hogy a garázsajtóra szereltem két kifelé fújó ventillátort, és vastag gégecsövet húztam be kintről amibe beleszerkesztettem egy levegőszűrőt ami 2 réteg szúnyogháló közötti, kb. 2cm vastag vatta réteg. ez elég légmozgást eredményez. Ja és a levegő áramlása lehetőleg felülről lefelé történjen.
- Ami elemet le tudunk szedni a kocsiról azt szedjük le
- Csiszoljunk meg mindent ha lehet porszívóra csatlakoztatható csiszológéppel (nem kötelező fémtisztáig, csak ha rozsdás, v. sérült.
- Ha lecsiszoltuk zsír és portalanítsuk a felületet, ez minden munkafázis után szükséges.
- Vegyünk alapozót, amit szükség szerinti higító és edző hozzáadása után, lehetőleg alsótartályos pisztollyal fújjunk 2 rétegben.
-Ha megszáradt, akkor csiszolás 180, 280, majd 360-as szemcsesűrűségű vászonnal lehet vizes is 500, 800 1000.
- Zsír és portalanítás
- Töltökitt fújása következik szintén alsótartályosból, ha lehet ez eltünteti az apró repedéseket, sérüléseket.
-Ezt is csiszoljuk ezt már érdemes vizes nagyon finom vászonnal.
-portalanítás zsírtalanítás, ha lehet méh viaszos kendővel
- Most jön a szín fújása 2-3 rétegben, ezt érdemes egy másik pisztolyból fújni és jó ha ez felsőtartályos, mert jobban kézreáll.
- miután megszáradt edző hozzáadásától függően ez lehet 4-12 óra hosszúságú is, megnézzük hogy nincsenek-e hibák a fényezésen, ha van akkor finoman visszacsiszoljuk és úra fújjuk a színt.
-Ha minden ok. akkor jöhet metálfény esetén a 2-3 rétegű nagyszilárdságú átlátszó lakkréteg, ami megadja a fényét az elemnek.
- A lakkot nem csak metál esetén lehet használni, akril festékek fényének növelésére is lehet használni.
- A neoluxot, meg ilyesmit felejtsünk el, ha lehet 2 komponensű anyagokat alkalmazzunk, mert nem szárad be.
- Érdemes elszöszmötölni a jó aládolgozással, mert meghálálja magát.
- Ha olyan elemt fényezünk amit nem tudtunk leszedni, akkor az autó többi elemét gondosan maszkolni "letakarni" kell, hogy a már elkészült fényezést ne csesszük el.

A cuccok beszerzése:
Én minden eszközt barkácsáruházakban szereztem be, Obi, Baumax, Praktiker.
Elég egy kicsi 24/8/200 v. 50/8/200-as (ürtartalom liter/nyomás bar/beszívott levegő percenként liter) olajmentes kompresszor is, 1 elemet lazán le lehet vele fújni.Ezek 30-60k forint körül vannak.
Vettem 10k-ért egy komlett levegős szettet, amely tartalmazott egy alsótartályos szórópisztolyt (ez jobb a durva szemcséjű anyagok kifújására (alapozók, töltők) és vettem külön egy felsőtartályos Schneider pisztolyt (Briko Store)
itt érdemes ügyelni a minőségre, mert ezzel fújja az ember a színt és a lakkot. Ez is volt vagy 25k.

Na egyenlőre ennyi.
Huh