Asszem Creative Commons License 2000.06.18 0 0 17
Engedtessék meg, hogy egy-két őszinte jó tanáccsal szolgáljak ezügyben.

Először is két féle fényezési igény létezik:
- a piacos fényezés
- a megtartásos fényezés

A piacra felkészítőnél a látszat, az olcsóság a lényeg, a minőség, tartósság nem számít. Az ilyen hirtelen fényezés a legtöbb vevőben bizonytalanságot ébreszt, ezért az egy-két napos fényezéssel szokták csinálni, hogy befizetik három egymás utáni gépi mosásra, esetleg egy kis szódabikarbónát szórnak a kocsi lemezfelületeire mosás előtt, és máris, egy két-három éve készült, tartósra fényezett autó látszatát keltjük, kiérdemelve ezzel a vevő bizalmát.

Ha az ember kedvencét törte, vagy törték össze, legjobb, ha beszerez egy pár doboz nyugtatót, mielőtt lakatoshoz/fényezőhöz viszi.

Egy két igen fontos gyakorlati tanács:

- Soha ne csináltassuk ismerősnél, rokonnál.
- Minden esetben kérjünk előtte konkrét árajánlatot, ha ettől 10%-nál többet kérnek, ne fizessünk, ne dőljünk be mindenféle vadásztörténetnek. (pl. nem gondoltul volna, hogy erre ennyi festék rámegy, kifogyott a gáz a palackból...stb )
- Ha már kiválasztottuk a műhelyt, mielőtt otthaggyuk a kocsit, át kell közösen vizsgálni az állapotát, ezt rögzíteni, mert utólag csak így reklamálhatunk egy letört műanyagdarab, tükör, összekarcolászott, behorpasztott karosszériaelem miatt. (iyen műhibákat minden esetben elkövetnek)
- Minden esetben kérjünk részletes számlát, az elvégzett munkafolyamatokat külön feltüntetve, a számla nélküli olcsóbb munka megfosztja a megrendelőt a reklamáció legapróbb lehetőségétől is.
- Külön hangsúlyozzuk ki, hogy nagyon igényes munkát várunk, és szőrszálhasogatók vagyunk, nehogy el legyenek tévedve.

Nincs tökéletesen elvégzett karambolos javítás. Ha egy csövet megtörünk, azt hiába húzzuk vissza, merevségét elveszíti. A legkisebb horpadásnál is érdemes új elemet venni, mert a javítás úgy is meglátszik, a csiszolásnyomok van, hogy csak egy fél év múlva jönnek elő.
Az igényes fényezéshez teljesen szét kell bontani az elemek környékét, a leragasztás nem jó megoldás. A szét-összeszerelésnél óhatatlanul eltörnek ezt-azt, bolhát, rezgéscsillapító betéteket, ilyesmit kihagynak. A nem látható részeket igénytelenül, vagy sehogy nem kezelik le.
Biztosan összefújkálnak olyan részeket, hogy az elárulja a kocsiról, hogy javítva volt. A legjobb az lenne, ha az embernek lenne ideje magának megcsinálni az egészet, mert attól, hogy "mesterhez" viszi, még semmiben nem lehet biztos, csak abban, hogy nem olyan figyelemmel fogják csinálni, mint ha magadnak csinálnád.

A lakatosok/fényezők MONNYANAK LE!!!!!!!!!

Iszonyú pénzeket kérnek el, barbár, igénytelen, munkájukért, mindent meg akarnak magyarázni, de a hibáikat nem hajlandóak elismerni. Én javasolnám mindegyikkel IC ismerősét összehozni, törjön el a kezük, amelyikkel a pénzt veszik el.

MONNYANAK LE !!!

Üdv