Carnot Creative Commons License 2024.10.26 0 0 174352

Mivel hobbielektronikus vagyok, nem kizárt, hogy a már említett Nyemi-féle kapcsolást pont a HE oldalon láttam, de itt is szerepel régi hozzászólása. No de ez mindegy, amid van, abból is lehet próbát tenni. A világító magjára fel kell tekerni 2-3000 menetet a 0,1-es huzalból. Mondanám, hogy sorba, de aligha fog menni, nekem nagyító alatt is nehezen megy. Szóval igyekezni kell kevés keresztezéssel, minél tömörebb tekercset alkotni. Én a jó öreg Technokol ragasztót kb. háromszorosára hígítottam acetonnal, azzal kenegettem sűrűn tekercselés közben. Gyorsan szárad, és nagyon keményre összeáll, szerintem tartós is lesz, de még majd most kerül a helyére nálam is gyújtás. A tekercs végeit vezesd ki, ne testeld, a forrszemeket vastagabb rézdrótból papírral elszigetlve a csévétől nagyon stabilra lehet csinálni, ha vékony szövet fáslival rögzíted, majd átitatod azt is ragasztóval. Itt ügyeskednikell, vigyázni vékony huzalra, és a forrszemhez forrasztani, ez a legbabrább meló. Aztán előáll a gerjesztőtekercs, ami energát szolgáltat. (Egyébként ha van működő gerjesztőtekercs, próbára az is jó lesz, mielőtt sok munka megy bele.)

A sötét ló a CDI elektronika, ami ugyanúgy működik a világ minden táján, de van egy jelköszöb értéke, amit a tirisztor és kapcsolástechnika együtt határoz meg, és ebben különböznek az elektronikák. Ez azt jelenti, hogy létezik egy minimális jelszint, ami már ki tudja nyitni a tirisztort. Ha ez nincs meg, a jó elektronika se fog működni. A Babetta jeladója elég kis áramot tud csak szolgáltatni, amit egy apró tekercs előtt elhaladó mágnes generál az erővonalak leszakdásának pillantában. A robogóknál elég erős jeladók vannak általában, úgyhogy lehet, hogy az eredeti jeladót is fel kell hozzá szerelni.  Ki kell próbálni, ki tuja-e nyitni az eredeti jeladó a CDI tirisztorát. Ez az egy kérdés van. A trafó biztosan jó lesz ha nem hibás, egyébként nem kritikus alkatrész a működés szempontjából.      

Előzmény: garázsharcos (174350)