Belügyi Közlöny, 1928
1928.07.08.
A m. kir. belügyminiszternek ad. II. 1.212/1928. B. M. eln. számú körrendelete.
Kerékpárok beszerzése.
(Valamennyi vármegyei és városi törvényhatóságnak. [Budapest székesfőváros polgármesterének is.])
A kereskedelmi miniszter úr közölte velem, hogy Jurisics Márton gép- és szerszámgyára (Budapest, VI. ker., Rózsa utca 51/53. szám) kerékpárok gyártására berendezkedett és több állami hatóság részére már szállítást is teljesített. Felhívom ennélfogva, hogy ennek az új hazai iparágnak kifejlesztése érdekében kerékpárok beszerzésénél az említett céget ajánlattételre minden esetben hívja fel.
(Csak a vármegyei törvényhatóságok első tisztviselőjének.) Felhívom továbbá arra is, hogy a vármegye területén levő r. t. várost (városokat) és községeket hasonló értelemben való eljárásra utasítsa.
Budapesten, 1928. évi június hó 24-én. A miniszter rendeletéből: Janda s. k., miniszteri osztálytanácsos.
Vállalkozók Lapja, 1928
1928.11.28.
Budapest (Máv) (Kerékpár szállítására) tartott november 21-én versenytárgyalást a Máv. igazgatósága. Ajánlatot adtak be: Herbster Károly német ,,Brenabor" gyártmányura 190 P-vel; Böhm gépáruház ausztriai (Steier-Werke-féle gyártmányra) 132,50 vagy 162,50 P-vel: Schweitzer Henrik német gyártmányura 158 P vel: Varrógép- és motorkerékpáruház magyar gyártmányura 134, németre 129 P-vel: Landy Ferenc francia Bessulien gyártmányra 165 P-vel: Láng Imre 144, alt. 156, 180, 190, 200 P-vel különféle gyártmányokra: 1. St. Etienne, 2. Baldour márka, 3. Ipac (gráci), 4. gráci (Huch), 5. Manchester-special; Huch Művek fiókterepe az Ipac és Ramler jegyű kerékpárra 165 P-vel; Jurisits Márton saját gyártmányúra 174 P-vel; Salgó Imre francia gyártmányra 140 P-vel; Zöldi Béla Feldhof No 20 német gyártmányúra 147 P-vel; Ipartermék külföldire 141 P-vel; Balázs és Reichard 150.60, 136 és 164 P-vel Viktoria Werke Kronberg, Waffenfabrik, Automoto gyártmányúra.
Honi Ipar, 1928
1928.12.01.
Kerékpárok (bicikle) szállítása: 10 darab kerékpár kell a Máv.-nak. Ajánlkozott 12 cég. Mindenféle márka. Két cég magyar gyártmányt ajánlott: Sebők az egyik és Jurisics a másik. Az utóbbi saját gyártmányt 174 P-ért. Puch 190 P. A többi pályázó ismert nevek: Schweitzer, Herbster, Landy stb. Reméljük, a Máv.-nak jó lesz a magyar is, pláne most, hogy a döntést megelőzte a Magyar Hét.
Honi Ipar, 1929
1929.03.01.
Kerékpárok. (Magyar gyártmány.) Tizenkét cég, mindenféle márkával pályázott a MÁV évi kerékpárszükségletére, amely kb. 10 darabra tehető. Puch, Landy, Schweizer, Herbster világhírű gépeket ajánlottak, a MÁV Jurisics Márton lakatos ajánlata mellett döntött, ki saját gyártmányait ajánlotta. Ha talán ma még nem is a legjobbak, csak úgy lehetnek még jobbak, ha rendeléseket kap, minél többet. A MÁV példája megérdemli, hogy megemlítsük.
------------------------
Honi Ipar, 1929
1929.11.15.
Hazai kerékpárok. A belügyminiszter felhívta [Belügyi Közlöny, 1929.10.06] az összes törvény hatóságokat, hogy miután a Weiss Manfréd Rt. berendezkedett kerékpárok gyártására, kerékpárok megrendelésénél kössék ki mindenalkalommal a hazai származást.