köztudástársadalom Creative Commons License 2024.10.25 0 0 71275

Belügyi Közlöny, 1928
1928.07.08.
A m. kir. belügyminiszternek ad. II. 1.212/1928. B. M. eln. számú körrendelete.
Kerékpárok beszerzése.
(Valamennyi vármegyei és városi törvényhatóságnak. [Budapest székesfővá­ros polgármesterének is.])
A kereskedelmi miniszter úr közölte velem, hogy Jurisics Márton gép- és szerszámgyára (Budapest, VI. ker., Ró­zsa­ utca 51/53. szám) kerékpárok gyár­tására berendezkedett és több állami hatóság részére már szállítást is telje­sített. Felhívom ennélfogva, hogy ennek az új hazai iparágnak kifejlesztése érdeké­ben kerékpárok beszerzésénél az emlí­tett céget ajánlattételre minden eset­ben hívja fel.
(Csak a vármegyei törvényhatóságok első tisztviselőjének.) Felhívom továbbá arra is, hogy a vár­megye területén levő r. t. várost (váro­sokat) és községeket hasonló értelem­ben való eljárásra utasítsa.
Budapesten, 1928. évi június hó 24-én. A miniszter rendeletéből: Janda s. k., miniszteri osztálytanácsos.

 

 

Vállalkozók Lapja, 1928
1928.11.28.
Budapest (Máv) (Kerékpár szállítására) tartott november 21-én versenytárgyalást a Máv. igazgatósága. Ajánlatot adtak be: Herbs­ter Károly német ,,Brenabor" gyártmányura 190 P-vel; Böhm gépáruház ausztriai (Steier-Werke-féle gyártmányra) 132,50 vagy 162,50 P-vel: Schweitzer Henrik német gyártmányura 158 P vel: Varrógép- és motorkerékpáruház ­­magyar gyártmányura 134, németre 129 P-vel: Landy Ferenc francia Bessulien gyártmányra 165 P-vel: Láng Imre 144, alt. 156, 180, 190, 200 P-vel különféle gyártmányokra: 1. St. Etienne, 2. Baldour márka, 3. Ipac (gráci), 4. gráci (Huch), 5. Manchester-special; Huch Művek fiókterepe az Ipac és Ramler jegyű kerék­párra 165 P-vel; Jurisits Márton saját gyárt­mányúra 174 P-vel; Sa­lgó Imre francia gyárt­mányra 140 P-vel; Zöldi Béla Feldhof No 20 német gyártmányúra 147 P-vel; Ipartermék külföldire 141 P-vel; Balázs és Reichard 150.60, 136 és 164 P-vel Viktoria Werke Kronberg, Waffenfabrik, Automoto gyártmányúra.

 

 

Honi Ipar, 1928
1928.12.01.
Kerékpárok (bicikle) szállítása: 10 darab kerékpár kell a Máv.-nak. Ajánlkozott 12 cég. Mindenféle márka. Két cég magyar gyártmányt ajánlott: Sebők az egyik és Jurisics a másik. Az utóbbi saját gyártmányt 174 P-ért. Puch 190 P. A többi pályázó ismert nevek: Schweit­zer, Herbster, Landy stb. Reméljük, a Máv.-nak jó lesz a magyar is, pláne most, hogy a döntést megelőzte a Magyar Hét.

 

 

Honi Ipar, 1929
1929.03.01.
Kerékpárok. (Magyar gyártmány.) Tizenkét cég, mindenféle márkával pályázott a MÁV évi kerékpárszükségletére, amely kb. 10 darabra te­hető. Puch, Landy, Schweizer, Herbster világ­hírű gépeket ajánlottak, a MÁV Jurisics Márton lakatos ajánlata mellett döntött, ki saját gyárt­mányait ajánlotta. Ha talán ma még nem is a legjobbak, csak úgy lehetnek még jobbak, ha rendeléseket kap, minél többet. A MÁV példája megérdemli, hogy megemlítsük.

 

------------------------

 

Honi Ipar, 1929
1929.11.15.
Hazai kerékpárok. A belügyminiszter fel­hívta [Belügyi Közlöny, 1929.10.06] az összes törvény hatóságokat, hogy­ mi­után a Weiss Manfréd Rt. berendezkedett ke­rékpárok gyártására, kerékpárok megrende­lésénél kössék ki minden­­alkalommal a hazai származást.