John Howard Creative Commons License 2000.06.14 0 0 490
"17, 19 miért nem hosszabb: mert nem fér el. Ahhoz, hogy a Margit-hídnál át lehessen vezetni egy villamost a budai hídfőnél, autósávokat kell megszüntetni. Ott nem lehet alagutat csinálni a HÉV miatt."

Ez igaz. DE! Az általam hallott tervek szerint az alsó rakpart felhajtója átköltözne a Margit híd északi oldalára, még a HÉV feljövetele és a híd közé. A déli oldalon megszűnne a balra kanyarodó sáv (hiszen nincs hova), a "maradék" helyen meg - ha szűken is, de - elfér a 2x2 sáv + villamossínek középen (azért középen, mert a hídszerkezet íve miatt "fal mellé" nem fér el). Innen már csak egy JÓL(!) összehangolt lámparendszer kérdése, hogy a villamosok a felső rakpart széléről a 17-es hurok felé átmenjenek az úton hosszában/átlósan...

"4-6: Pont ezért vannak a metrók. Kissé gyorsabb, mint a Nagykörúton csigasebességgel szambázó heringvillamos. De a Déliről lehet szó, OK."

:)
Itt az a gond, hogy a Déli és a Nyugati pályaudvar között nincs közvetlen tömegközlekedési kapcsolat, csak átszállással (metró+4-es, 6-os villamos, vagy metró+metró). Ezt is megoldaná, ha a Déliig járnának a körúti villamosok, meg aztán a Moszkva teret is lehetne egy kicsit "szellőztetni". A Véevk-topicban már felvetettem, hogy a 4-6-os villamosok végállomását a pályaudvarBAN kellene kialakítani, a jelenleg nem használt "elegyátadó"-vágányok helyén, a vasúti vágányok és az Alkotás utca közötti volt iparvágányokon. Így közvetlenül, szinte azonos peronról lehetne a vonatokról a villamosokra átszállni, a peronok alá pedig aluljárót kellene tenni, amely kivezetne a Vérmező/Krisztina körút felé. Ez egy választási lehetőség is lenne a vasúttal érkezőknek, mert azért nem mindenki metróval menne tovább, pláne, ha ne a KNy-i metró vonalán van dolga, vagy újabb átszállása.

Előzmény: adamskij (470)