kivi Creative Commons License 2000.06.14 0 0 489
A Nagy Lajos király útja esetleges kiszélesítése okán merült fel bennem egy kérdés: biztos jó módszer, ha egy forgalmas utat még inkább kiszélesítünk?
Egyik oldalról ugye az az érv, hogy a keskeny úton torlódnak a kocsik, és ontják a füstöt. Ha szélesebb lenne az út, akkor viszont megnövekedne az út átbocsátó képessége, tehát valószinüleg több kocsi jönne arra, ami ugyanúgy több szennyeződést jelent.

Hasonló kérdést tennék fel pl. a Kossuth-Rákóczi útvonalra is: nem lenne jó megoldás, ha a 6 sávból 4-et csinálnának, a következő módon? A mostani szélső sávok "zárt" buszsávok lennének, ahova _soha_ nem mehetne be kocsi. Itt olyan buszjárat közlekedne, aminek kicsi a követési ideje, és szabad sáv miatt gyorsan tudna haladni. A mostani középső sávban közlekedhetnének az autók, a belső két sáv helyén pedig növényzet lenne?

Ha a busz megfelelő sűrűséggel járna, akkor talán sokan áttérnének rá, így részben csökkenne a gépkocsiforgalom. Másrészről a beszűkült út miatt _csak_ az menne arra akinek ott van az úticélja, az átmenő forgalmat nullára lehetne csökkenteni ezzel a kényszerrel. Gödény lelőtte a Zürichi példát, mert én is arra akartam hivatkozni. Nekünk ez nem jönne be? Vagy a morál is hiányzik hozzá?