Gödény Creative Commons License 2000.06.14 0 0 472
Ha valaki át akar menni Ferencvárosból Erzsébetvárosba, akkor vagy menjen a körúti villamossal, vagy csak úgy tud, hogy háromszor akkorát kerül. Ez hozzátartozik a rendszerhez.

Három zóna van: a teljesen autómentes - Szabadság hídtól a Lánchídig, a csak célforgalomra alkalmas: kb. a Haller / Fiumei vonalon belüliek, és az autóforgalomra is szántak - ezen kívül.

Nemhogy parkolni, de megállni se lenne szabad a körút fenti kerülőútján - hacsak nem lehet helyenként harmadik, megálló sávot csinálni. Parkolni a házakban, mélygarázsokban.

A szellőzéssel igazad van. De valamit valamiért - ha a Nagykörúton sétál a sok ember, akkor ott fontosabb a tisztább levegő.

Az általam elképzelt két alagút a Kossuth Lajos u - Rákóczi út alatt, illetve a Bajcsy eleje - Tanács körút - Múzeum körút - Baross u / Üllői út darabon vezetne. Mivel a Szabadság hídon már nem lenne autóforgalom (a Lánchídon se), a Vámház térre már nem kell az alagútból.
Az Astória aluljáró - jelen formájában - a múlté lenne, mivel csak villamosforgalom lenne fent, tehát a gyalogosok egyenesen átmehetnek. Az M2-nek persze új kijárat kell e miatt. A két autós alagút is külön szintben keresztezné egymást, csak kisívű kanyart engedélyező rámpákkal. Az Erzsébet teret, a Tanács körút széles részét és még a Városháza udvarát is teletenném mélygarázzsal - nemcsak a bejáróknak, hanem a bent lakóknak legtöbbjének is itt lehetne az autója.

> Azt hiszem valamennyi forgalmat megtartanék a Körúton,

Valamennyit (vagyis keveset) nem lehet megtartani - mert akkor oda zúdul a java. A cél az, hogy nagyobb útfelület jusson a gyalogosoknak, kis parkokkal, fákkal, "élhető" legyen a város.

Egyre valószínűbb, hogy a Ferenc körutat meghagynám jelenlegi forrmájában - a Petőfi hídra szükség van, de nem a Lágymányosi híd, hanem a Szabadság híd kiváltójaként.

A rakparti, fedett autóút belefér a világképembe - akár egy József Attila u alatti alagútdarabbal együtt -, a kérdés, hogyan lehet úgy a parkolók felé le- meg felhajtani, hogy ne álljon meg tőle a forgalom (vagyis kétszintű lehajtók legyenek, vagy időnként távolodjon el egymástól egy kissé a két útpálya, hogy vissza lehessen fordulni - azt hiszem, ez a logikusabb).

Azért mindent nem tudok most helyben kitalálni. Ha lenne egy hosszabb ideje végiggondolt rendszerem, már csináltam volna egy bilisite-ot.

Előzmény: Hamster (469)