Elsüllyeszthetelen hajó nincsen.
A mai átlag vitorlásjachtok elég megbízhatóak, tízezerszámra járják a tengereket, óceánokat gond nélkül, éveken át. Sok belőlük hajós hiba esetén napokig vergődik sziklás partokon, anélkül, hogy leszakadna a kielje, a tonnás bulbával, a homokzátonyra futásuk (leszámítva a rendkívüli időjárási körülményeket) gyakorlatilag komolyabb kövekezények nélküli.
Ezzel szemben igen hamar el lehet velük süllyedni vérpezsdító vitorlázás közben, 8-10 kn hasítással, "vitorlás időben", 15-17 kn-os oldalszélben, ragyogó napsütésben, kissé hullámos mélykék tengeren - ha nyitva maradnak az oldalablakok, s percek alatt sok köbméter víz ömlik a hajóba - mire feleszmél a kapitány a folyamat megfordíthatatlanná válhat... talán ezért készülnek az új jachtok (az alacsonyabb gyártási költségek mellett) egyre inkább fix oldalablakokkal.
Mikor baleset van, általában több hiba van, több negatív tényező játszik közre (emberi és/vagy technikai). Minden bizonnyal így volt ez a Bayesian tragédiájánál is.