rezgaras Creative Commons License 2024.09.16 -1 0 238868

Szerintem nem egészen mindegy a súlyeloszlás. Már korábban írtam, hogy szerintem a fő tényező a gumi nyomása. A csapágysúrlódás, láncsúrlódás extrém esetektől eltekintve alig játszik szerepet (ha a fék odaér, az már sokkal jobban!) Viszont ez azt jelenti, hogy hátra terhelve a hátsó kerék azonos nyomás mellett jobban be fog nyomódni, kevésbé gördül. Persze nyilván nem igazán számottevő a különbség.

 

A mi utcánknak van egy kis lejtése. Szélcsendben, ha csak gurulok rajta, középen elérem 30km/h sebességet. A legkisebb szembeszélben is kevesebb lesz! Hátszélben pedig kicsit több. Ha tényleg szélcsend van és mégsem érem el a 30-at, akkor ellenőrizni kell a guminyomást. Ilyen esetekben eddig még mindig le volt csökkenve!

Előzmény: RadiX (238864)