rm40 Creative Commons License 2024.09.06 -1 2 4916

Szécsey István Ganz mellékvonali motorkocsik és pótkocsik című könyvében az szerepel, hogy az eredeti BCmot 409-412 pályaszámú kocsik 1930-ban Szentesről a Ganzba kerültek (gyári készletre), ezek közül a 411 és 412 szolgált a pneumatikus távvezérlés próbájára, de ezek a kísérletek alatt és azután is gyári tulajdonban voltak, akárcsak a 409 és 410. A "gyári" 409-est az olasz Santerno Anonima Ferroviaria számára adták el BCx 002 számon. A "gyári" 411-ből lett ugye 1940-ben a GySEV BCmot 17, a "gyári" 412-ből szintén 1940-ben az SzCsV BCmot 15, a "gyári" 410-ből 1936-ban MÁV BCmot 349 lett - mindegyik egy-egy remot után.

 

A MÁV BCmot 413-417 pályaszámon kiszállított és állagba vett motorkocsikat a MÁV (gondolom pályaszámtömörítés okán) pedig rövidesen (általam pontosan nem ismert időpontban) 409-413 pályaszámra számozta át, tehát a 409-412 pályaszámokat a MÁV itt újra felhasználta.

 

Egyébként a BCmot 424-429 pályaszámú gépek szintén készletmotorkocsik voltak 1929-től 1932-ig, amikor a MÁV vette meg őket.

Előzmény: Alexander Pistoletov (4914)