En is ezt mondtam/irtam, hogy ha Hodos -nak (sooot Orihodos -nak) dukal(na) az S-Bahn szeru kozekedes a szomszedos 2 (relative) nagyobb(acska) varos (ZEG es Muraszombat) kozt, akkor mas hataratkelokon (mint pl. .Gyekenyyes is akar) MIERT NEM ???
Azaz MIERT PONT Hodos -sal kezdunk ??? (Mikozben ott mindenki tudja/erzi/latja/stb., hogy NINCS, NEM IS VOLT ES NEM IS LESZ erdemleges utaspotencial!)
Az "elozo evezredben ragadni" az nem tudom nalad most mit akar jelenteni, de:
- 1990 - 2000 korul Gyekenyes -en (ha jol remlik) napi 3 szemely volt Koprivnica (Kapronca) -ig es napi 5-6-7 vonat Zagreb (Zagrab) -ig (ill. ezek kozt volt Split, Rijeka, Ljubljana - Trieste - Venezia vegpontu is), az 5-6-7 meg attol fuggott, hogy tel vagy nyar ill. evente neha valtozott + vagy - iranyban 1-el, 1-el ...
- soooot meg olyan is volt, amikor az original Maestral meg Milano Centrale -ba es Roma Tiburtina ill. Roma Termini -re is vitt kocsikat (ez nagyon reg volt, tan 1990 elott kicsivel ...))
- arrol NE is beszeljunk, hogy Mockba (Moszkva), Kiev, Bratislava (Pozsony), Praha (Praga), Warsaw (Warso) kocsik is voltak nehany szerelvenyben (Adriatica, Maestral, stb.)
Ehhez kepest a nagy EU-s osszeborulas um. "kivegzes"-t hozott Gyekenyes -nek:
Napi egy darab vonat (Agram - Topart alibi vonat/express) Zagrab -ig, no meg a Split -i nyari valami ejszakai jarat, es ennyi ...
Hogy ennek a MAV vagy a HZ vagy is-is az okai, azt en nem tudom, de ez NAGYOBB szegyen, mint hogy Hodos -on nincs orankent S-Bahn atmenoben ...
Szerintem legalabbis!