John Howard Creative Commons License 28 órája 0 1 107355

Két 73-as egyidejűleg a Keletinél a végállomáson? A hét vicce...

 

Komolyabban: el sem férne a vezetékek geometriája miatt. Egy szóló kocsi fér el a megállótáblája és a 76-os kereszt között, ha csuklóssal van kiadva valami okból a 73-as, már gond lehet. Azonkívül jelenleg sem állnak ott olyan rettentő sokáig; 4-5 percnél több normál esetben sincs több tartózkodás.

 

"Akár lehetne a metróhoz legközelebbi szélső egy közös felszállóhely, mögötte pedig várakozhatnak indulásra az itt végállomásozók..."

 

Ez viszont nem lenne rossz ötlet. Debrecenben "csodálkoztam rá", hogy a Segner téren a tárolón áll vagy 10-12 viszonylat (ebből 3 troli), és a közös felszállóhelyre (jó, kettő van, de csak a további irány - jobbra vagy balra - miatt) az éppen induló áll be. Egyébként "eredetileg" ilyen volt a 73-76 végállomása a Bethlen Gábor utcában a metró átadása után (hetvenes évek eleje), az utcában egymás mellett állt a 73 és a 76, és az ment előre a közös felszállóhelyre, amelyiknek éppen indulása volt*. Aztán valaki "okos" megalkotta a "lekerülős" végállomást, az egymás mögé helyezett treffekkel, külön felszállóhelyekkel. Pedig az Izabella utca felé menőknek az előbbi jobb volt: arra szállhattak fel, amelyik előbb indult, és nem kellett "tippelniük", mint most (na jó, most már van FUTÁR-kijelző, bár nem igazán nézik, vagy ha igen, akkor sem tudják értelmezni...)

 

* Valamint a 75-ös és a 79-es közös végállomása, amikor még mind a kettő a Váci útnál fordult. Igen, a teljes utcaszélességet elfoglalták az Angyalföldi úton is (mint a 73/76 a Bethlen Gábor utcában) az egymás mellett várakozó viszonylatok.

Előzmény: nemeza (107354)