ujszela Creative Commons License 2024.08.19 0 0 238638

Van az úgy, hogy a keret nem ad ki többet... Nekem eddig 10 bringám volt, ebből négyet vettem újonnan, a három legkorábbit, meg a második tandememet, négyet használtan vettem, és kettőt építettem.

Ha egy bicikli sokáig az embernél marad, akkor többé-kevésbé úgyis át lesz építve.

Nem kell nagyon parázni a használttól. Ha minden jól működik és a váz is rendben van, akkor bátran meg lehet venni.

A használt alkatrész is lehet jó, bár olyat sosem vettem, de idővel termelődik egy csomó olyan lecserélt dolog, amit sajnálok kidobni, mert még használható, aztán majd lesz vele valami. A kedvenc túragépem is építettnek számít, mert a váz kivételével már szinte minden kicserélődött benne 4-5-ször. Eddig majdnem 100e kilométert mentem vele és még nagyon jól egyben van.

 

Én is jártam már úgy, hogy azért nyekergett a nyeregtartó, mert valahol beleért a nyeregcsőbe. Állítható dörzsárral megdörzsáraztam a nyeregcsövet és meg is szűnt a probléma. Volt olyan nyeregtartóm is, amelyben sehogy nem lehetett úgy lerögzíteni a nyerget, hogy csendben maradjon. Lecseréltem mert reménytelenül el voltak deformálódva a lemezből préselt alkatrészei. De az is előfordult, hogy a középcsapágyon kellett állítani, vagy az éket kellett meghúzni a hajtókaron, vagy a négyszögtengelyben a csavart. Integrált középcsapágynál is előfordulhat, hogy utána kell húzni a hajtókart. Ha a pedál tengelye nincs rendesen meghúzva a hajtókarban, az is fel tud lazulni, de az a nyekergés mellett lötyögni is szokott. A pedál is tud nyekeregni (a jó öreg blokkpedál). Egyszer nem túl rég a szaladgálós gépemen a pedáltengely tört el nagyjából középen a két csapágy között. Az is nyekergett előtte, és bár a játék rendben volt, az utolsó napokban valahogy fura volt a pedálérzetem, aztán egyszercsak nyekk, volt pedál, nincs pedál. Szerencsére nagyobb baj nem történt, de sokkal rosszabbul is elsülhetett volna.

Előzmény: főgóré (238636)