BlackStar Creative Commons License 2000.06.06 0 0 145
Szerbusztok!
Blacs?
Hm.
Nna, valahol ott hagytam abba (tényleg, abbahagytam? :) ) a mesémet, hogyha bemegyünk Trollhättanba a gyárba, lehelyezünk az asztalra röpke tíz millát, már össze is rámolnak nékünk egy pl. 900-ast, 90-est, vagy -legjobb tudomásom szerint- akár 99-est is. A 2.0-ás moci készülhetett egy darab vagy kettő karburátorral (ez volt a 'dubbla förgaser'), vagy pedig befecskendezéssel. Ezek teljesítményei 95, 110, és 120 lovak voltak (vannak) (meg az már tárgyalt 1.8-as, ugye.)
1969-ben kabriót is csináltak a 99-esből. Svédországban nagyon népszerűek lehettek ezek a járgányok, tekintve, hogy pl. Norrbottenben télen, rendkívül mérsékelt a hőség. :)
Nemsokára kihozták az EMS kivitelt, amihez pl. elektro albalkok, tükrök, és fűtött székek jártak.
1977-ben aztán megjelent a két litykós, turbón át szipákoló 145 lovas kivitelt is (figyi a ravasz névváltasztást, ez volt a Turbo. :) )Aztán úgy döntöttek, hogy az autót kicsit megjáratják a szántófődön is, ez lett a 99 Turbo Rally,1978 január 16-án mutatták be, kevesellték is ezt a másfélszáz önjáró kolbásznyi erőt, kis piszkálással épp 240-re tornázták fel a teljesítményt, hogy szebben szóljon, mindjárt nyomott is vagy 369 Nm-t 3500/percnél. Ez főleg akkor szép, ha elképzeljük a legelső generációs 900-tól mindössze kispolszkinyi orrával eltérő autócskát, amint annyit nyom, mint a mostani 9-5 Aero (illetve 1 Nm-rel kevesebbet, de 10 lóval többet). Az első ávben még csak dekázgattak vele, de aztán Stig Blomkvist megnyerte vele a svéd rallit. Aztán a szabályok megváltozásával hagyták inkább ezt a dolgot.

Előzmény: Rijswand (144)