- 1975-ig mennyire volt képlékeny, hogy mi mikor mit vezérel, mennyire volt rendszeres átdobni egy vezérlőt az egyik kalapból a másikba?
Szerintem soha nem lehetett "átdobni". Amikor pl. a Csörgőhöz alakítottak át gőzös vezérlőkocsit teszt céljából - akkor még nem direkt vezérléssel!!! - le van írva a doksiban, hogy gőzöshöz nem használható. Ugyanez szerepel a lentebb említett BDat 5913 iratban is.
--------------------------
- kezdetben mennyire törekedtek valamifélre rendező elvre, avagy olyasmire, hogy egy helyre kerülő, illetve egyfélét vezérlő kocsik folytonos pályaszámcsoportokban legyenek?
Sejtelmem sincs. Ugyebár eleve gőzös vezérlők voltak, de nagy kérdés a Leo vezérlők. Ezek 1963-től jöttek, de nem tudom hány darab, milyen pályaszámokkal, de leginkább az a kérdés, hogy eleve így épültek, vagy átépítések voltak.
Az tény, hogy az 1975-ös átszámozáskor a Leo vezérlők egy blokkban voltak (Bat 5974-5984 > 82-27 274-283/a 284 már nem, selejt). De korábbi irat említi a 10 db Bat 5947-5956 kocsikat* (ami ugye 5947-5949 osztott ablakos, 5950-5956 teliablakos) - ezek az átszámozáskor 0-ásak, azaz indirekt vezérlők lettek. Ja, és az irat ezen felüli kocsikat említ, tehát mintha több lett volna. Említik még más iratban a BDat 5913-at, amit a V42,001-hez alakítottak át, de ebből a 013-as BDt lett, szintén gőzös vezérlő.
Az átszámozáskor egy blokkban volt a BDat 5850-5896 > 82-27 300-346 is, de ezek is gőzös vezérlőből folyamatosan épültek át.
---------------
- volt-e olyan eredetileg indirekt (gőzös/Púpos), később viszont a Szilihez átalakított vezérlő, amelyik egészen az említett átépítéséig csak másodosztályú volt, poggyásztér nélkül?
Igen, az #5969-es hsz-ben is kérdezett Bt 82-27 371-373 (ex-Bat 5971-5973). :D
----------
*Vissza kéne keresni azokat a hsz-eket, ahol erről szó volt...
Remélem nem csesztem el. :DDD