andrasimre Creative Commons License 2024.07.31 0 0 94

Viszont ha Polgár bekerülne a vasúti vérkeringésbe a miskolci vonallal, úgy lenne értelme a 117-esnek is. Sőt: nélküle is lenne. Kezdjük ott, hogy Nyíregyházáról a Tisza-tavat így lehet elérni. Másodszor a vonal halála - ahogy mondtad - a pályaállapot volt , de bontott anyagból pont a Tiszalök-Görögszállás szakaszt életképessé lehetett tenni. Az állomások valóban nem a legjobb helyen vannak (azért Tiszacsege, Újszentmargita, Folyás, Polgár, Újtikos, Tiszadada esetében nem is rossz helyen), különösen Ohat-pusztakócs. Az a rész 1891-ben is három megye peremterülete volt, ekkor még Egyek Heves megyéhez tartozott, míg Hortobágy Hajdú vármegyéhez, Ohat viszont Szabolcs hoz, így a 117-es vonal végig megyén belül futott. Ráadásul a Csegei, Margitai utasoknak Debrecen elérése így egyszerűbb és rövidebb volt. Ezt a problémát 1891-ben azzal oldották meg, hogy a Polgári/Nyíregyházi vonat végállomása nem Ohat, hanem Tiszafüred, de inkább Füzesabony volt. Talán 2024-ben hasonló megoldás nem lenne ördögtől való. Mindjárt lenne utas is.

Előzmény: Fizolti (93)