trizs77 Creative Commons License 2024.07.30 0 3 165286

Anno a történelem előtti időkben a forgalmi besegítőknek havi 30-50 órát ajánlott a BKV.

Ez néha üe.vezetői engedéllyel felmehetett havi 70 órára.

Afölött már nem tudom kinek az engedélye kellett volna.

Ez volt az elmélet.

 

a gyakorlatban havi 70 óráig mindenki mehetett.

A fölött pedig azok akikkel megvoltak elégedve.

 

Nekem a civil lehetőségem havi 70-110 órát tett lehetővé ezért a legtöbb hónapban 80-90 óra körül teljesítettem.

A forgalmi besegítők - elméletileg - mindegyikének volt valahol főállása, ahonnan munkaadói engedélyt kellett hozni ahhoz, hogy a BKV-nál mellékfoglalkozású forgalmi besegítő buszvezető lehessen valaki.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

De valahogy kiderült, hogy pl. a Récseiben dolgozik kb. 10 olyan fiatal ember (25-45 év közöttiek) akiknek nincs főállások.

A többi garázsban is találtak kb. 10-10 hasonló esetet.

Akkori szabályok szerint munkakerülők.

Ha a rendőr igazoltatta őket az éjszakában akkor a BKV-s szerződéses papírjukat lobogtatták, hisz a személyi igazolványaikba munkahely nem volt bejegyezve.

 

Ebből botrány lett.

Nagyon elkezdte őket vegzálni a hatóság is meg a BKV is.

Ők váltig hangoztatták, hogy nekik elég az amit havi  50-70 órával megkeresnek nem akarnak többet dolgozni.

A munkájukra nem lehet panasz.

 

Huzavona kezdődött.

Addig alig vezethettek.

Azután engedték őket vezetni de sokkal szigorúbban fogták az óra számaikat mint másoknak.

 

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

 

Kérdésem:

 

Ma is vannak olyanok akik csak a forgalmi besegítő munkából szerzik jövedelmeiket?

Tehát máshol nem dolgoznak?