Bocs, de valszeg felre ertesz!
NEM arrol van szo, hogy a Bakony durvabb terep lenne vasutilag, mint a Sloven Karsztvidek, stb..., HANEM a kovetkez(k)rol:
- Koper - Divaca ugyan meg egyvaganyos, de epp most keszul a masik vagany hozza (tan 2025 vegen lesz atadva ...)
- ha meg Italia felil josz (akar Trieste, akar Monfalcone (olasz Hinterland) felol), akkor meg Divaca -ig mar alapbol dupla vaganyu volt
- Divaca - Pragersko VEGIG dupla vaganyu (beleertve a legdurvabb szakaszokat is a Sloven Karsztvidek -en)
- onnan tukorsimasagu terepen vegig fel van ujitva eleg jol (Pragersko - Ormoz)
- Ormoz - Hodos dimbes-dombos kb. Ljutomer -ig, de szepen fel van ujitva (onnan mar volgyekben megy nagyjabol)
- Hodos - Boba ugyancsak dimbes-dombos kb. Zalalovo -ig, de szepen (sooot tulzottan is) fel van ujitva (onnan mar az is volgyekben megy nagyjabol)
- SzFeherVar - Bp. fel van ujitva es duplavaganyu is
Na de MI VAN a Boba - SzFeherVar szakasszal ???
--------------------------------------------------------
Hat ugy nagyjabol SEMMI, megy a szenvedes rajta a MAV altal ....
Egy vaganyos es mara mar elegge le is van amortizalodva, esik szet (igaz NINCS meg a 41-es vagy az egykori 150-es szintjen ...)
Az egykoron eleg jo Boba - Ajka szakasz telle van lassu jelekkel (ti irtatok), a gyonyoru Ajka - Veszprem szakasz meg ugy van mint a 70-es vonalon a tamfal esete (evente visszatero problemai vannak az alepitmenyenek ...), az ugyan csak szep Veszprem . SzFeherVar szakasz meg ismet csak lassujelekkel van telle (ti irtatok) + vizeszsakok, stb...
Szoval en NEM azt allitom, hogy a Bakony vasuti problemaja NEM oldhato meg (ha a sloven megoldhato volt), HANEM azt, hogy a 20-as vonal mara elegge lerottyant, aminek (szerintem) az oka a ra kuldott sok sok tranzit teher Hodos fele es felol ...
A 20-as eredetileg NEM ekkora volumenu teherforgalomra lett tervezve, az verte szet mara a palyat (na meg persze a karban tartas teljes hianya a MAV es az orszag reszerol)!
Erre irtam, hogy Magyaro. HIABA epitett egy csoda 25-ost Boba -ig, ha onnan NINCS tovabb "kulturaltan vasutilag" Bp. fele mara!
Szemben Slovenia -val, ahol meg ugyan Ormoz -ig epitettek csoda palyat Hodos felol, majd teljesen felujitottak a klasszikus fovonalat (Ormoz -Pragersko) is, de ONNAN VAN TOVABB "vasutilag kulturaltan", mert szepen ujitgatjak szakaszokban ill. eleve dupla vaganyu es az mar 150-170 eve nagy teherforgalomra volt alapbol tervezve!
Magyaro.-nak HOL VAN ilyen koncepcioja (mi lesz Boba utan, hogy menjen a sok teher Bp.-re, stb.)???
Egykoron (a 25-os kifenyezese idejen) erre is voltak hangzatos igeretek, de az egeszbol NEM LETT SEMMI SEM!
Igy HIABA hivjak aez egeszet (Kyiv -) Bp. - Ljubljana - Torino - bla bla bla EU-s fokorridornak, az egesz csak egy mese habbal (ebben a formaban legalabbis) ...