Szomori Tamás Creative Commons License 2024.07.20 -2 3 86230

Az ilyen helyzetben jön ki, hogy ki a handling. Érdekes, hogy a Wizzair nem állt meg BUD-on, át tudtak állni Iris-re és kézi loadsheetre, míg a Celebinél megállt a tudomány, nekik nincs elegendő  szakszolgálati engedéllyel rendelkező rampásuk Ryanair (+ összes fapad), Lufthansa, Swiss stb. járatokon. A bent levő 16-ból 3 rendelkezett szakszóval. A Wizz késései egytől egyig a crew munkaidejének lejárta okozta, ami a torlódás miatti késéseket már nem tudta kezelni.

A legnagyobb szívás a Basel volt, a tegnap bekésett járat már a gépen volt, ajtózárás után 8 perccel törölték be a slot miatt nem tudtak volna visszajönni. A másik a Catania volt ami műszaki hibás lett majd mire megjavítotték szintén lejárt a munkaideje a személyzetnek. Természetesen mindent a globális leállásra fognak ilyenkor, tehát egy fillért se kapnak.

 

A törölt járatok utatasinak szállát nem találtak, Forma 1 miatt fullon vannak a szállodák, megint a Menzies a Budapest Airport helyett is gondoskodott az utasoknak élelemről, hidegtálakat, szendvicseket rendelt mind a 9 (7wizz, 2easy) törölt járat utasainak.

 

Wizzair az Olaszországból induló járatait is betörölte, mert az ottaniak nem tudnak kézi loadsheetet készíteni, néhánynak BUD-on elkészítették, de kapacitás miatt volt amit ezért kellett betörölni. Amúgy a kapitánynak is iilene egy ilyen kézit elkészíteni, sajnos az alap dolgokon kívül és a volt rampás pilótáikon kívül nem tudnak.