Mocsári Trol Creative Commons License 6 napja -1 0 21058

A víz alatti szekérnyomok kapcsán Máltán felmerült egy hivatalos álláspont (az egyik képnél, a Szent György-öböl partján található kocsi nyomvonalak ismertetésénél), hogy az elmúlt 3,500 év során a sziget délkelet felé történő kb. 3 méteres süllyedése okozhatta ezeket. Ezt is érdemes figyelembe venni. Málta ugye a Földközi-tenger középső részén helyezkedik el, ahol az Afrikai és az Eurázsiai lemez találkozik. Az Afrikai lemez az Eurázsiai lemez alá bukik, s ez elméletileg okozhat lassú, folyamatos süllyedést a térségben. Drasztikus változást egészen biztosan nem okozott az utolsó kb. 5000 évben, pl. nagy földrengést, vetődéseket a kutatások (a történelmi és geológiai adatok) alapján. A legvalószínűbb, hogy a lemeztektonikai lassú mozgások és a jégkor végi utolsó nagyobb áradási hullám tengerszint ermelő hatása együtt okozhatta a szekérnyomok és Gebel Gol-Bahar víz alá kerülését. Ezért a legvalószínűbb kora ezeknek a víz alatti struktúráknak kb. 5500-6000 év inkább, semmint 2000-3500 év. 

 

Gebel Gol-Bahar viszont - szerintem - elég erős bizonyíték arra, hogy minimum 6000 éves lehet a máltai megalitikum. Láttam egy kis videót, a youtubon, melyet maga Gebel Gol-Bahar 1999-es feltárója, Prof Hubert Zeitlmair készített a víz alatt, búvárkodással. Meggyőzőek a képek, illetve a videó átiratában a prof. megjegyzései nagyon érdekesek. Leírja, hogy templomokra emlékeztető szerkezetek voltak St. Julians Bay partjától 2 km-re, 3 kőkör egységen belül. 9–11 méter átmérőjű „szobákkal”, a részek pedig 6–10 méter magasak. Egy „sugárút” vezet fel az építmény bejáratáig, amely keletre néz. A helyszínen szekérnyomokra emlékeztető nyomokat is észleltek a tengerfenéken. A legmagasabb falak még mindig állnak 10 méteres mélységben. 19 méter mélyen van a fennsík, melyen a növényzettel benőtt romok vannak. A bejárat pontosan keleti tájolású, a napéjegyenlőségek és a napfordulók jelzése valószínű a struktúráknál - kifinomult csillagászati ismeretek mezőgazdasági vonatkozásokkal. A tengerfenéken található, szekérnyomokra emlékeztető nyomok azt sugallják, hogy ezek az utak a szárazföldi szekérnyomokhoz hasonlóan szállítási útvonalak lehettek. Ez arra utal, hogy a területet intenzíven használták a tengerszint emelkedése előtt.

 

https://www.youtube.com/watch?v=3ewdZSlhlXo