svgyula Creative Commons License 2024.07.17 0 0 52666

Szia! A hátsó lengéscsillapítónál pontosan az a gond mint az elsőnél! A különbség annyi, hogy ha az első toronygumi összenyomódik akkor kopog és a kanyarban instabil lesz az autó! A hátsónál meg kopog-csattog és igen a hátul ülőknek kényelmetlen. Én a helyedben kiszedném mert az nem egy nagy mutatvány. A legfontosabb ott a felső tányér állapota! Nekem anno a 95'-ös skodrinál már nem volt felső tányér csak egy rozsdás perem! A hátsó lengéscsillapító rögzítésnél van egy alsó kúpos gumi és egy felső amit egy nagy tányéros alátét rögzít a helyén. Az alap probléma, hogy az alsó kúpos gumi a terheléstől összenyomódik és feljebb csúszik és ekkor már az alátét és a felső gumi között lesz egy rés. Ez pedig azt jelenti, hogy a fel-le ütésszerű mozgástól kopog-csattog, ráadásul a gumik nem érnek megfelelően az aszfalthoz és nem is lesz stabil az autó!

Én vettem sima gumi lemezt valamelyik autós boltban azt hiszem előre egy 10mm-es(10cm-es csítokt a táblából) hátra pedig 5mm-es(szintén 10cm széles a táblából) és vágtam két karikát és beraktam az alátét alá úgy hogy az alátéthez ragasztottam pillanatragasztóval amíg meghúztam:-)

Az első kicsit bonyolultabb ott a helyén le kell venni az alátétet és egy fordított kúpos gumival a 10mm-ből vágva ki kell tölteni az üreget a gyári gumibakban. Utána észrevehetően stabilabb az autó és nincs kopogás.

Régebben raktam fel erről képet is ide.

A Hátsó résznél ha nem cserélték kombira(nem tudom az-e a tied?) akkor a gyári rugónak jónak kell lenni. Persze szekrényhátú 150kg-os utasoknál már lehet gond:-)

Előzmény: mostez (52665)