Landsmann_ Creative Commons License 2024.07.17 0 0 35913

Hála istennek, még semmi probléma nem volt vele. Még gyári bontatlan a kasztni, motor, váltó. 

Annyit tudok mondani, igaz az egy Swift volt, hogy szépen el tud rohadni minden. Persze minden típusnak más baja van. Az említett Swiftnél mindkét küszöb végig, a hátsó nyúlványok voltak cserések, illetve a padlólemez mindkét oldalt a hátsó ajtóknak majdnam a végéig ujjnyi vastagságban kirohadva. 2 éve már lett kasztniztatva, akkor azt mondta a fickó, most megcsinálta, átmegy a műszakin, (ezek a részek már akkor is ki voltak rohadva, de a műszakin nem vették észre se akkor, se az idén) de 1 év múlva adjuk el. Hozzá ne vigyük, mert nem tud vele mit kezdeni. Így máshova vittük, akkor derült ki számunkra, hogy hogty szét van rohadva. Ezért mondta, hogy 1év műszakival adjuk el. Meg lett csináltatva, igaz, az elmúlt 2 évben (2022 februárban lett véve) az autó árának már a kétszerese rá lett költve. De azt mondhatjuk, most rendben van. Műszakin meg is dícsérték, hogy ilyen szép lakatos munkát már régen láttak. Korábban már gányolták, mert a küszöbnél gumiszerű tömítőanyaggal voltak 10-15 cmx3 cm-es fém darabok beragasztgatva. A tulaj szabatkozott, hogy sajnálja, hogy ilyen rohadványt vitt. Mondja a mester, volt már ennél rosszabb. Vittek hozzá olyan Swiftet, hogy az egyik hátsó kereke dróttal volt rögzítve, mert a nyúlványnál elengedte az erő. Úgy autóztak vele 20 km-t hogy elvigyék hozzá. 200000+anyag költség volt a javítás, de azt mondta, Debrecenben minimum 400000-et kértek volna ezért a munkáért, ha egyáltalán elvállalták volna. Aztán a youtubeon találtam egy videót, ahol elmagyarázza a srác, hogy a Swiftek miért rohadnak úgy ahogy rohadnak és mit lehet tenni ellene. Megakadályozni már aligha semmit, hiszen a korban jócskán benne vannak és ha most veszik észre a rohadást, az már késő. A padlólemez tulajdonképpen azért rohad ki, mert az első kerékjárati ívben van egy ponthegesztés, ami az évtizedek alatt elrohad. Nem látszik, mert a műanyag doblemez mögött van. Szóval kirohad a ponthegesztés, ott befolyik a víz, de nem látványos módon. A kárpit alatt szépen végig megy egészen a hátsó ajtóig. Mivel állandóan nedves, akár sós nedves a téli sózástól, szépen kimarja, hiszen nem is lehet látni, csak ha a kárpit fel van szedve. Már az itt futó, belső világítás kábele is elrohadt, azért nem kapcsolódott fel az utastér lámpa a vezetőoldali ajtó nyitásakor. 

De visszatérve a Wagonhoz, biztos ezekhez is lehet kapni küszöböket illetve küszöbvégeket ha még csak az van elkorrodoláva. A  munkadíj meg nem olcsó ha jó munkát akar az ember. A tulaj is azért ragaszkodott inkább a javításhoz, mert hiába vesz másikat, az is ugyanígy el van rohadva, esetleg még más baja is van, kezdhet mindent előlről. Ezt meg már legalább ismeri.Mozgáskorlátozott lévén neki az sem mindegy, mennyire kényelmes vezetni. Ebben sosem húzza a görcs a lábát. Előtte Renault Clio volt, de egy 80 km-es úton olyan kínjai voltak a görcshúzással, hogy többször ki kellett állnia a forgalomból, de autópályán azért ez nem olyan egyszerű.

MOndta a mester, hogy vittek hozzá úgy autót, hogy azt mondta a tulaj, úgyis eladásra megy, úgyhogy csak annyira csinálja meg. MOndta neki, akkor nem én vagyok a te embered. Én megcsinálom normálisan, vagy hozzá sem fogok. Amúgy belülről rohadnak kifelé. Mind. Volt ott egy Citroen, mutatta, hogy  mind a két küszöb, a négy sárvédő teljesen ki van rohadva, pedig rendszám alapján az olyan 16-17 éves lehetett. 

Ő is mutatta, hogy a doblemez mögött a küszöbvégeknél berakódik a sár és az kezdi el rohasztani. Évente célszerű kitakarítani. Azt a részt nézted hogy áll? Bár gondolom már igen ha küszöb probléma van, hiszen a végeknél szokta megkezdeni az idő.

Előzmény: ddis1 (35912)