akkor nem lenne-e érdemes elgondolkodni azon , hogy Pécs elővárosában a kötött pályás közlekedést is fejlesszék, esetleg új viszonylatokat hozzanak létre.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Nem rossz ötlet.
Tényleg nem.
Sok hátulütője van.
Ahhoz, hogy Pécs elővárosi közlekedésében a vasút komolyabb szerepet töltsön be a mai 2-3%-os aránynál sok pénz kell.
Kb. 3x vagy 4x több pénz jó 10 éven át folyamatosan mint amennyi most egy évben a teljes magyar vasúthálózat fejlesztésére van.
Baranya megye nem túl sík terület.
Egyelőre olyan havasokkal küzdünk éveket mint szeged-Röszke, ahol ha helyi parasztbácsinak hasmenése van és kicsit nagyobb kupacot szarik akkor azt a környékbelek már hegynek hívják.
A Kelebia-Soroksár vonal se mérhető Baranya szintkülönbségeihez.
És az se nagyon megy.
Ha mégis rászakad a bank Baranya megyére, akkor közép távon a Pécs-Szentlőrinc második vágány megépítése lehet egy iciri fejlesztési lehetőség.
A többi ezirányú gondolat - józan állapotban - nem mérlegelhető.