trizs77 Creative Commons License 2024.07.15 -1 0 41987

akkor nem lenne-e érdemes elgondolkodni azon , hogy Pécs elővárosában a kötött pályás közlekedést is fejlesszék, esetleg új viszonylatokat hozzanak létre.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem rossz ötlet.

Tényleg nem.

 

Sok hátulütője van.

Ahhoz, hogy Pécs elővárosi közlekedésében a vasút komolyabb szerepet töltsön be a mai 2-3%-os aránynál sok pénz kell.

 

Kb. 3x vagy 4x több pénz jó 10 éven át folyamatosan mint amennyi most egy évben a teljes magyar vasúthálózat fejlesztésére van.

 

Baranya megye nem túl sík terület.

 

Egyelőre olyan havasokkal küzdünk éveket mint szeged-Röszke, ahol ha helyi parasztbácsinak hasmenése van és kicsit nagyobb kupacot szarik akkor azt a környékbelek már hegynek hívják.

 

A Kelebia-Soroksár vonal se mérhető Baranya szintkülönbségeihez.

És az se nagyon megy.

 

Ha mégis rászakad a bank Baranya megyére, akkor közép távon a Pécs-Szentlőrinc második vágány megépítése lehet egy iciri fejlesztési lehetőség.

 

A többi ezirányú gondolat - józan állapotban - nem mérlegelhető.

Előzmény: bendeguz90 (41984)