(Én nem böktem mínuszt a hozzászólásodra amúgy.)
Szóval a Nádorkert vs. Fehérvári út témában szerintem amire a topiktárs gondolt, az az lehet, hogy az általad említett forgalomelemzés számolt-e egyáltalán azzal, hogy Nádorkertnél lesz villamos. Nyilván a Fehérvári útnak jobb számoknak kell kijönnie, ha Nádorkertnél nincs semmilyen értelmezhető átszállás. Érdemes azon is elgondolkodni, hogy Nádorkert kapcsán az említett elemzésbe bemenő adatként mi szerepelt a nemrégiben felhúzott irodaházak és lakónegyed népessége, tömegközlekedési hajlandósága kapcsán. Nyilván, fel lehet úgy paraméterezni az elemzést, hogy a Fehérvári út nyerjen, meg úgy is, hogy Nádorkert. Mondhatni, a megrendelő igénye szerint.
Ez a múlt.
A jövő meg még kérdéses, mert egyelőre nyoma sincs a budai fonódó 2. ütemének, és úgy tűnik, az iroda- és lakónegyed megálmodói is érdemi tömegközlekedés-fejlesztés nélkül képzelték el ezt a történetet (illetve lehet, hogy pont egy vasúti megállót gondoltak helyénvalónak ehhez).
A Fehérvári úti megálló kapcsán viszont szerintem az alábbi gondolatokat érdemes megfontolni:
-Milyen tiltakozást váltott volna ki a helyiek között, ha nemcsak egy harmadik vágány épül (a rézsű lejtője helyén, ami támfalra cserélődik), hanem a teljes placcon a három vágány + a hozzájuk tartozó másfél perontest szélességét építik ott be?
-Van-e értelme annak, hogy itt szállnak át az emberek a 17/41/47/56 villamosokra? A 30a/40a felől a Városház téri járatok már Budafokon elérhetőek, ha pedig a Móricz, Újbuda-központ a cél, ezt a kapcsolatot Kelenföld+M4 is megadja.
-Emellett a fehérvári úti villamosok a csúcsban már befelé is terheltek, többlet utas szeretnénk még rátenni itt (miközben befelé az úticél továbbra is olyan célpont, ami Kelenföld vasútállomásról kényelmesen elérhető metróval, vagy 19/49-es villamossal)
Nádorkert esetén viszont a vasúti megálló egy olyan területet szolgálna ki Kelenföld és a budai oldal vasútvonalai felől, amelyek az elővárosi utasok számára pont nehezen elérhetőek - ide nem jár az M4, nincsenek a fehérvári úti villamosok, és a Budafok felől érkező vonatok is előtte elkanyarodnak a Dunapartról Kelenföld felé. Viszont van az 1-es villamos Kelenföld felől.
Szerintem mindenképpen érdemes lenne a jelen és a várható/tervezett jövő paramétereivel és hálózatával is számolni, én laikusként nem feltétlen tartom szerencsésnek, ha teszünk egy újabb csomópontot és ráhordást a zavarérzékeny és terhelt Fehérvári útra, hosszútávon szerintem az azt elkerülő, vele részben párhuzamosan futó alternatíva lenne nyerő. De nyilvánvalóan egy vasút - Fehérvári út csomópont sem lehet rossz önmagában.