Zugbegleiter Creative Commons License 2024.07.08 0 6 179582

A 12-esnél igazából arról van szó, hogy a 14-es CAF-osítása miatt csökken a járműegység hossza. Emiatt a 14-es belső részét sűríteni kell. A BKK láthatóan úgy gondolja, hogy Káp.megyeren nincs szükség a mai kapacitásra, így ott ritkítást lépnének meg a csökkenő szerelvényméret mellett. A belső szakaszra pedig beforogna a 12-es, amivel megnyerik a Görgey és az István úti felesleges párhuzamosságban futó kapacitást. 

A kérdés az, hogy

- a 14-es kinti része valóban elvisel-e ekkora kapacitáscsökkentést? (szerintem matematikailag igen, de már kellemetlenül zsúfolt lesz)

- mihez kezdenek a 14-es kinti részén az egyenetlen követéssel? (levárhatja Újpest központban, csakhogy csúcsban ez már sorrendborulást eredményezhet, ha a 12-es Palota felől késik, márpedig a Pozsony utca be tud dugulni)

- miért a káposztásmegyeriekkel kell kiszúrni, amikor egyrészt sokkal többen vannak, másrészt a telep középső részén semmi más közlekedésük nincsen, szemben Rákospalotával, ahol válogatni lehet az üresen kóborló buszjáratok között?

Előzmény: 08-73 (179581)