A 12-esnél igazából arról van szó, hogy a 14-es CAF-osítása miatt csökken a járműegység hossza. Emiatt a 14-es belső részét sűríteni kell. A BKK láthatóan úgy gondolja, hogy Káp.megyeren nincs szükség a mai kapacitásra, így ott ritkítást lépnének meg a csökkenő szerelvényméret mellett. A belső szakaszra pedig beforogna a 12-es, amivel megnyerik a Görgey és az István úti felesleges párhuzamosságban futó kapacitást.
A kérdés az, hogy
- a 14-es kinti része valóban elvisel-e ekkora kapacitáscsökkentést? (szerintem matematikailag igen, de már kellemetlenül zsúfolt lesz)
- mihez kezdenek a 14-es kinti részén az egyenetlen követéssel? (levárhatja Újpest központban, csakhogy csúcsban ez már sorrendborulást eredményezhet, ha a 12-es Palota felől késik, márpedig a Pozsony utca be tud dugulni)
- miért a káposztásmegyeriekkel kell kiszúrni, amikor egyrészt sokkal többen vannak, másrészt a telep középső részén semmi más közlekedésük nincsen, szemben Rákospalotával, ahol válogatni lehet az üresen kóborló buszjáratok között?