Aha, ez a jellemző, hogy svédéknél már mióta alap a biztonság, mások meg csak mostanában, divatból követik. Chris Nilsson, a SAAB vezető biztonságtechnikai mérnöke a tavalyelőtti EuroNCAP törésteszt után, amikor a három évtizedes rutinú SAAB-fejlesztőgárda (oda ugyan nem engedik a jenkiket!) terméke, a 9-5-ös, megalázta az 5-ös Bömöst, a Toyota Camryt, meg a Volvo-S70-est, utána szerényen azt nyilatkozta, hogy bár lemosaták a pályáról a többit (Ebböl a Volvo a harapós, a biztonsági övet ugyanis egy Volvo-mérnök találta ki, asziszem 1949-ben, de erre ne esküdjetek meg! én sem teszem.. :) )
Nna, szóval aszondta ez az ember, hogy sikerük ellenére a Saab továbbra sem hisz az ütközéstesztekben, és inkább a valós szituációkban 'összejött' erednményeket tartja mérvadónak. Ezért is törtek össze egy rakás 9-5-öst, sőt! Vikingéknél északon a 900-asokhoz adtak egy fekete dobozt is, ami rögzítette a balesetet megelőző körülményeket. Ebbe persze a biztosítók is beszálltak... Már vagy nyolc éve elemzik ezeket a dolgokat.
Van a SAABNET.COM-on fönn egy oldal azokról, akik a SAABnak köszönhetik, hogy még élnek. Van pár nagyon harapós kép, pl, egy klasszikus 900-assal a srác lemászott az útról. Totál összetörte az autó orrát, pont ugyanolyanra, mint amilyen a prospektusban van, hogy lennie kell, és minden komolyabb nélkül megúszta. Légzsák nélkül.
A másik eset még durvább. Egy autó, talán 9000-es, (csak a felniből gondolom, más ugyanis nem felismerhető a képen, pl. hogy milyen színű is volt az autó) bekerült két kamion közé. Két ellentétes irányba menő kamion közé. A benne ülő nő csak kisebb zúzódásokkal megúszta. Törés nélkül.