AKF996 Creative Commons License 2024.07.04 -2 0 115630

"A nyári menetrend előtt gyakran láttam Traxxot a szegedi IC-k élén."

 

Igen, épp ezt mondtam én is: a napi (szükséges) vontatójármű-állomány egyharmada volt 480 a legjobb esetben, az az maximum 3 gép naponta. Majdhogynem csepp a tengerben, mert amúgy 8 kellene minimum - és ezzel együtt elkezdeni leszedegetni végre az ótvar szegedi 431-eseket a hibridek éléről. De ehelyett, mint mondtam, ezt a napi 3 darabos Traxx-fordát kezdték el kiszedegetni már jóval a nyári menetrend előtt, mostanra meg már természetesen nem maradt semmi. A józan ésszel is teljesen ellentétes folyamatok.

 

"Nem kizárólag  csak azt de észrevehető mennyiségben volt."

Erős túlzás, inkább pont úgy mondanám hogy nem kizárólag csak szilik voltak, a v43-tengerben volt egy-két 480-szigetecske is analógia inkább helytálló ide. Bizonyára észrevehető mennyiségnek tekinthető - bár ez relatív - csak ez sajnos vajmi kevés, ha 60 éves kohószökevényekről van szó a mindennapi fővonali IC-forgalomban.

 

"Most a Dunatól keletre elvétve látni csak modern gépet"

Azért a 100-ason most is lehet látni jónéhány EuroSprintert, beleértve 470-eseket és 182-eseket is.

+ a nyíregyieknek ott vannak még a 630-asok is, amikből ide természetesen szintén nem jut fordatervezeti szinteken.

 

Érdekelne, hogy most hogy újabb 9 gépet vettek lízingbe, azokkal mi lesz a terv. Vajon elkezdenek végre típusoltatni a 140-re is, vagy majd tényleg csak valamikor a 2030-as években fog ez felmerülni, ha egyáltalán?

Előzmény: M41 2180 (115610)