Szia! Jó hallani felőled! Sajnos a régi "csapat" mára szétszéledt, aminek nyilvánvaló oka a facebook térnyerése is. Itt az indexen ez az egy e-egykerekű topic van (az országban az első), a facen legalább 3 csoport, jelentős átfedéssel a tagságukban.
Az indexes riport is a facebook-nak köszönhető, EinradFührer-t kereste meg ott az újságíró. Ervin meg volt olyan rendes, hogy felhívott, mint "ős" alapító nincs-e kedvem csatlakozni. Volt. :)
Nyugodtan rám lehet fogni, hogy öreg vagyok és nem haladok a korral, de szerintem az egykerekűek világában is rossz irányt vettek a dolgok.
A gyártók egymásra licitálva dobják piacra az egyre nagyobb (súlyban és teljesítményben) egykereűeket, miközben a világ nagyobbik részén nincs szabályozva a használatuk. A 10 évvel ezelőtti játékszereinkkel is nagyot lehetett esni, de jó eséllyel csak magát törte össze az ember. A mai 20-30 kg-os, 50-80 km/h végsebességre képes szerkezetek elérték a használhatatlanságuk szintjét. Aki azt állítja, hogy egyenrangú félként joga van a közúton, az autók között közlekedni vele az sültbolond, az meg én állítom, hogy ezek a gépek nem valók a járdára. Persze mondhatja bárki, hogy lehet velük lassan is menni. De akkor mi értelme, hogy nagyobb végsebességre meg gyorsulásra képesek mint egy legális segédmotor? Tartok tőle, hogy az ilyen monstrumok gazdái jellemzően nem erdei kirándulásokra használják masináikat. Számomra semmi sem indokolja a teljes motoros protektoros harci díszben történő egykerekűzést a járdán. "Normális" - azaz a gyalogosokra nézve is biztonságos - tempó mellett teljesen felesleges, aki mégis ilyenben feszít az vagy annyira kezdő, hogy ennyire félti magát, vagy pontosan tudja, hogy száguldozni fog és abból komoly esés is lehet. Ha csak magát töri össze lelke rajta, de mi van, ha az esés egy váratlanul elé lépő nyögdíjassal vagy kisgyerekkel való ütközés miatt történik? Tévedés ne essék, a járda a gyalogosoké! Arra kóvályoghatnak rajta amerre csak akarnak, mivel többé-kevésbé azonos sebességgel haladnak így elég nagy az ütközés elkerülésének lehetősége. Ha mégis megtörténik a koccanás, legtöbbször egy mosollyal és elnézést kéréssel túl lehet lendülni rajta. De a mai monstrumokkal történő ütközés már komoly sérülést okozhat.
Emiatt is nehezményezem, hogy az "új" Kresz megálmodói kísérletet sem tettek arra, hogy megkeressenek bármilyen mikromobilitási eszközöket használó klubot vagy fórumot és elbeszélgessenek velük közlekedési szokásaikról, járműveikről, meghallgassák gondolataikat esetleg igényeiket a szabályozott közlekedésüket illetően. Jellemző módon első lépésben az adóztatást (KGFB) rendelték el, miközben továbbra sem tisztázott még az sem, hogy minek kell tekinteni ezeket. Tisztán filozófiai alapon: ha kötelező GÉPJÁRMŰ felelősségbiztosításra vannak kötelezve, akkor az állam deklarálja, hogy gépjárműnek minősülő szerkezetről van szó. Tehát egyenrangú félként közlekedhet a közúton. Vagy mégsem? :) A másik, hogy ki és hogyan fogja ellenőrizni a számtalan különböző egykerekűt az utcán, hogy milyen teljesítménye, tömege és végsebessége van? Mivel nincs forgalmija, az ellenőrző közeg magával fog cipelni egy mérleget és egy mobil fékpadot, hogy megállapíthassa a KGFB szükségességét? Úgy tűnik, az új Kresz csak újabb kérdéseket fog felvetni valódi megoldások nélkül.