BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 129
Na, megint itt vagyok.
Tényleg, van valakinek SAAB gépkönyve, használati utasítása, prospektusa?
Vagy pl. leírása a műszerfalról?
Mert ha van, akkor lefénymásolhatná(m), beszkennelhetné(m), és/vagy elküldhetné nekem, mert eddig nem sok műszerfalat láttam. Szintén jó lenne mindenféle műszaki leírás is.
Hm. Akartam valamit.
Ja igen. Nagyon gáz, hogy itt hülyeségekkel töltöm az indexet? Ha igen, szóljatok.
Öt percet vártam, és nem szólt senki. Akkor folytatom. :)
Tudjátok-e, hogy a SAAB volt az első, 1969-ben az ülések közé tette a gyújtáskulcsot (azóta is hihetetlenül fíling!), biztonsági okokból. Például az akkori autók közül a Zaporozsec (bár az szerintem később volt) meg a kis DAF volt széles körben hírhedt a balesetet okozó slusszkulcsaikról, amelyekk kettéhasították a sofőr térdkalácsát ütközéskor.
Há már így belejöttek az ergonómiába, 1970-ben elkezzdték gyártani a fényszoró mosó/törlő-t, amit azóta is hagy sikerrel nyúnnak a különféle gizdázó gyárak (négykarika, háromágúcsillag, és társaik, u.i. most divat lett a biztonság)
Egy évre rá kitalálták az ülésfűtést is (ki érti, hogy miért nem valami dél-olasz gyártó? :) )
Egyébként, édesapám volt Helsinkiben, már vagy huszonöt éve, és ott látott az utcai parkolóban spec. akkutöltő/vízmelegítő csatlakozókat. Praktikusak.
A SAAB aztán '97-ben szellőztetni kezdte, hogy az üléseket is szellőztetni fogja. :)
Érdekes, hogy svédéknél húzó ventilláort építettek be, amíg a friccek jobban szeretik a nyomó ventillátort.