BlackStar Creative Commons License 2000.05.31 0 0 127
Sziasztok!

Már éppen hozzá akartam szólni a SVC (Saab Variable Compression) motorokról, erre Rijswand kollega idestesz egy hivatkozást... :)
Sebaj, ezesetben tovább süketelek a SAABos dolgokról.
Nnna. Akkor egyik kedvencemről, az új 900-asról fogok mesélni, pl. olyan érdekes(?) dolgot, hogy hogyan változik a SAAB900 tulajdonosok ígényessége és - ennek megfelelően a piacokon a SAAB-900-as felszereltsége.
Legyen mondjuk az amerikai, az angol és a magyar piac, ami alig tér el a svédtől, pl. nem adják alapáron még az SE-hez sem a fűthető ülést, Svédországban már az S-hez is jár. Na ja.
Rajzolok egy táblázatot a motorokról, a fekszerektslgekről, meg az ajtókról:
_________________________________________________
Anglia:
3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i, S i, S (XS) S
2.3 S S, SE SE
2.0T S,SE S,SE SE
2.5V6 SE SE SE

Magyarország

3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i i,S i,S,SE -
2.3 S SE SE(de 97töl már nem)
2.0T SE S,SE SE(ez is csak 96-ig)
2.5V6 - SE SE

Egyesült Államok

3 ajtós 5 ajtós nyitott
2.0i ilyen az államokban egyáltalán nincs
2.3 S S S
2.0T SE SE SE
2.5V6 - SE SE

Érdekes különbségek mutatkoznak azonban a betűk mögött rejlő felszereltségek. Például érdekes, hogy az amcsiknak 4 év garancia járt, az angoloknak egy, és bizonyos alkatrészekre még kettő. Az angol szervízintervallum 12.000 mérföld, az USÁban 10.000. Ez például a szigetország kisebb évi hőingásának köszönhető.
Egyébként sok kisebb eltérés van még, így pl. hogy a tempomat nagyon ritka Albionban, de nagyon gyakori jenkiéknél. Ez utóbbiban például tilos a két részből, egy normál és egy nagylátószögűből összetett tükör a vezetpoldalon, és rá kell írni, hogy 'a tárgyak, amiket a tükörben lát, a valóságban távolabb, az ön háta mögött vannak.'
Anliában ez a tükör széria, és nincs is összefirkálva. Az angolok nem is szeretik a Sensonic váltót, ami odaát gyakori. Tudtommal nálunk nem volt rendelhető.
A tengerentűli kivitelekben a könnyűfém felni, légkondi, és a tempomat, valamint az ülésfűtés széria, de angliában csak az SE szinthez jártak, az ülésfűtés még ahhoz se, csak mint extra.
1997-ben még megpróbálkoztak ott bevezztni a hátsó ülésfűtést de rá se bagóztak a szászok,inkább ejtették.
Egy honlapon olvastam ennek az okát. A britek szerint ugyanis a légkondi, és az ülésfűtés szükségtelen extrák csak, mert csak 'még egy felesleges dolog, hogy tönkremenjen'- ugyanezt állítják még az elektromos ablakokról is.
Érdekes, hogy az Államokban széria a nappal is üzemelő tompított. Ehhez azért hozzátenném, hogy (leendő) apósom egy hete járt a keleti parton, és az ottani kollegái kezébe nyomtak egy 900SE slusszkulcsot, hogy 'Nesze, furikázz egy kicsit'. Persze, nem dobott egy hátast se... :)
Ja ige, és ott azt látta, hogy nem divat az nappal is működő lámpa. Azyt szintén látta, hogy a 'mezei' SE is motoros ülésállítással, meg minden ínyencséggel készül.
Egyes vélemények szerint az európai futóművek keményebbek, mint az amerikaiak, a sportfutómű meg főleg - ezt is csak hallomásból tudom, mert eddig csak kettő darab SAABban ültem, és mind a kettő kiállítási darab volt. :(
Hm. Aszem, ezt most elküldöm.