Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.06.24 0 1 67820

Én ugyan nem vagyok ieológialeg teljesen képzett, valószínűleg van itt, aki tétre helyre évszámra pályaszámra tud majd neked segíteni, de addig is nagy vonalakban, a googl translete mellé kiegészítésnek:
A képeiden valójában két különböző dizájn van.
Van A vékony csíkos a Jaffa-dizájn, és ez valóban a hetvenes évektől váltotta az olajzöldet. Az alsó elefántcsont sávról külön nem sokat tudok, a fotók szerint a régebbi képeken bukkanak fel inkább, valószínűleg finomodott a dizájn, ahogy pl a RJ Spirit designja, vagy a csehek najbrtja is alakulgatott.
RAL vérnarancs és elefántcsont.

A vékony csík nélküli már a későbbi Valousek design (nyolcvanas évek végétől), a shliereneken "Sparlack"-ként szkás hivatkozni. Véletlenül vagy nem véletlenül, de eléggé hasonlít a Jaffára, de attól sokkal egyszerűbb, innen a név. Eredetileg ez is vérnarancs-elefátncsont, de hogy tovább bonyolódjan a sztori, később áttértek a közlekedésvörös-világosszürke színre. (Ami a az általános közízlés szerint szerint sokkal bénább).

(Egyébként a Valousek dizjánja másnéven a Komfortstufe-design, vonatnem/komfortfokozatot próbál követni.
A rövi schlierenek ekkor már régesrég alapvetően belföldi meg elővárosi/ mellékvonali szerepben jeleskedtek, és ez a Sparlack, másnéven  K2-lack (Komfrotstufe 2) ezt az alacsonyabb fokozatot hivatott jelölni. A modern UIC-Z kocsik elszaporodásával az öregecske UIC-X kocsik is ezt K2 a dizájnt kapják meg, ezeken ekőtte Eurfoma- alias C1-Lackierung volt.
(((A szépségs vérnarancs-umbragrau EC/IC kocsik pedig K1 dizájn, a Pakli szüre-világosszürke, a p posta sárga-szürke, a kusett/háló kék-szürke...)))

Eddigre viszont a rövid shclierenek már elég örgeke voltak, és valószínűleg a kilencvenes években már nem szmoltak velük túlságosan hosszú távra, valószínűleg ezért sem siették el a Sparlackra való áttérést.
Nem tudom, hogy a tető mikor stötészürkül be (ami alapvetően a Sparlack design ajátja lenne), de minden esetre elég sok kép van Jaffa csíkos oldalú és sötétszürke tetjű kocsiról, szerintem  a Tbányai Eurégiórol is van ilyen fotó. bőven kétezer utánról.

Emlékeim szerint oylan 2015 körülre kophattak ki teljesen, mielőtt teljesen elengedték volna a sorozatot, pár kocsiből még alakítottak ki rokiszállítót, meg bicikliszállítót, lehet, hogy a fotódon is épp valami ilyen van ott az Upgrade designos nyomásálló SGP kocsi előtt...

Előzmény: PLACI (67816)