FERENSZ Creative Commons License 2024.06.24 0 0 2713

DeAgostini Skoda SuperB II combi:

 

(A megnevezés a talapzaton kissé félrevezető, mivel az I generációs SuperB-ből nem volt kombi, így ez SuperB II kombi, nem pedig kombi II)

 

Ez most nem csak egy szokványos modelles bemutató lesz, hanem kicsit hosszabb, előre szólok :D

 


Börzén volt két előre lebeszélt modell rendelés-átvételem is Péter Ivkovic cimborától.
Nem egyszer üzleteltünk már.
A forrásaim megvannak.
Legtöbbször természetesen Én is az ebayen nézelődök, de van amit egy másik ismerőstől próbálok beszerezni, van amit Peet cimborától, és persze még ott vannak a különböző börzék.
Mikor elindult ez a Skodás sorozat örültem neki, mert mondom jókat sejtek.
Mikor jött az Octavia majd később az Octavia RS változata, be is igazolódott a sejtésem.
Ezt így kell.
Ezt mondtam is korábban, hogy el lehet adni újra egy már "elsütött" modellt, ha a gyártó-kiadó odafigyel hogy egy másik variánsban hozza ki.
De most kicsit el is kanyarodtam.


Várható volt hogy megjelenik ez a SuperB kombi is a sorozatban, noha meglepődtem hogy rögtön a kombival rukkoltak ki először, és a talapzaton lévő felirat sem teljesen stimmel, ez ugyanis SuperB II kombi, nem pedig kombi II.
Ugyanis az I generációs SuperB változatból nem volt kombi, így ez picit baki és félre értelmezhető a felirat alapján.
Jók ezek a Skodák, noha nem egyszer meg kell nézni őket alaposan, mert hibák azért akadnak.
Előzőleg mutattam a hazai sorozatos Vw példányokat is, melyeknek a gyártási országa Bangladesh, ezeknél meg igen csak látszik hogy Kína.
Ideje lenne már Kínát kicsit elfelejteni, vagy hanyagolni, mert igen csak gond van, hogyha már a Bangladesben készült modellek is szebbek, jobbra sikerülnek, kevesebb hiba faktorral.
De lesz még itt erről szó, mert ez most nem csak egy szokványos modelles bemutató lesz.


Elől szép lámpákat kapott, alatta krómos égőhelyes kialakítással, az üvegen külön kis spriccelő rész kialakításával, mely a kocsival megegyező színű.
Ahhoz képest hogy kicsike kis fityf.sz rész, nem hagyták meg üvegből, hanem odapöttyentettek :D
Szép a króm hűtőmaszk is rajta a Skoda logóval, kapott cseh rendszám plakettet, alulra pedig két ködlámpa berakás és feketével kiemelt szellőzős rész.


Színre fújt tükrök, tetőcsomagtartó sínek, hátul szép reális lámpák, a modellen lévő égőhelyes mélyedéses kialakítással, fent féklámpa csíkkal, szintén cseh rendszámmal, mely talán picikét nagyobb mint kellene.
Szép a Skoda logó, és a jobb lámpánál belül a SuperB feliratot is megkapta.
Alulra került két piros prizmás festés és a dupla kipufogó is jó.


És akkor most térjünk rá a többire:


Mint mondtam jók ezek a Skodák, de gyengéi sajnos a lámpás kialakítások, melyekre Én amúgy is érzékeny vagyok.
Sokszor kitüremkednek mivel peckes kialakításúak, nincs átfúrva és elkenve a vég - vagyis mondhatni át van fúrva a luk a kasznin, de csak az égőhelyes kialakításnak - abban nincs átfúrva az üveg berakásnak is a hely, így sokszor ilyen hártya féle ragasztóval vannak behelyezve a lámpák, amik azon felül hogy rondítják is a modellt, még tökéletesen se ülnek be ráadásul a helyekre.
Na ezt most elégeltem meg, és nekiláttam a javításnak.


Mivel - szerencsére - silányabb ilyen hártya szerű ragasztót használnak, az üveget sokszor kívülről egy tűvel könnyen kikapjuk a modellről(ből), azt pedig egy vékony csipesszel óvatosan le tudjuk szedni a krómos égőhelyes kialakításról vagy a hátsó lámpák üvegéről, esetleg a kaszniról.
Max ha nem jön le teljesen egybe, itt-ott kicsit egy kis tűvel meg tudjuk kezdeni, aztán szintén csipesszel megfogva szépen le tudjuk húzni, mint egy elhalt hámsejtet.


A peckes részeket érdemes - egy normál funkcióját már nem betöltő, de erre a célra ideális - körömcsipesszel lecsippenteni, a jobb visszahelyezést illetően és az első lámpánál az irányjelző felőli sarkán se árt finomítani egy nagyon picit az üveg belsejét, természetesen csak finoman.


Így már azért sokkal jobb lesz :D
Természetesen az anyós felőli oldal még gyári.


Miután azt is kikaptam arról is leszedtem, így már sokkal jobban fest a járgány.

 

 


A hátsó lámpák sem ültek be pontosan a helyükre a peckes rész miatt, így azokat is kioperáltam.

 

 


A csipesszel szintén lecsíptem a peckes részeket, így már sima lesz.

 


Behelyezés előtt egy kis pillanatragasztó - azért vannak ott a fogpiszkálók - arra egy nagyon keveset téve és a modell lámpa helyére kenve szépen berakjuk az üveget és kész is.