Így van, a '96 -os menetrendváltástól lett fehérvári gépcserés az összes Bp. - Tapolca viszonylatú vonat (a Tapolcán túlra közlekedő gyorsok már korábban is azok voltak).
Nyilván, részben ehhez is illeszkedve, u.ekkor jött ki a rendelet a gőzfűtés hálózati szintű megszüntetéséről.
Csak hát az élet sokszor hoz kicsit mást! Pont ezért különlegesek ezek az itt felemlített, rendhagyó esetek, melyeknek járulékosan az a hozadékuk is volt, hogy Fehérváron fűtésnemet kellett váltotson az adott vonat!
Fehérváriként talán emlékszel, hogy '96 nyarán, vagy kora őszén szerelték fel az akkor még üzemelő nohabok többségére a villamos fűtőkocsi (részleges) távvezérléséhez szükséges csatlakozó aljzatokat.
Meghivatkoznám itt egy régebbi hsz.-omat, amely fényképein látszik, hogy ez a kis csatlakozó már fel van szerelve a képen látható, és éppen gőzzel fűtő nohabokra:
https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=129066839&t=9172416
Ezzel annyit mindenképp tudok igazolni, hogy a képek már a gépcserés időszakban készültek!
(Nagyon úgy emlékszem, h e képek némelyike '99 -ben készült, csak hát ezt bebizonyítani itt nem tudom.)