Fizolti Creative Commons License 2024.06.22 0 0 41902

Egyvágányú pálya különösebb extrák nélküli felújítása ma sem 6 milliárd/Km. 

Az elmúlt években a kétvágányú, emelt sebességű, és a pálya mellett biztosítóberendezést, utasforgalmi létesítményeket, felsővezeték újratelepítést, aluljárókat, meg némi ívkorrekciót tartalmazó 150-es vonala kb, 5 milliárd/Km, a csak/főleg egy vágányú pályát és némileg kisebb műszaki tartalmat jelentő 136-os, illetve 108-as vonali átépítés 3,5, illetve 4,4 milliárd/Km környékén van. 

 

A mostani hitelfelvételnél esetenként kisebb munkákról lenne szó, főleg a pályát újítanák fel - úgy néz ki, változó műszaki tartalommal, a többi létesítményhez nem nagyon nyúlnának, így kilométerenként 1-2 milliárd környékén megállhatnak a költségek. És ezek még mindig a nagy leterheltségű, 100-120 Km/órás sebességű fővonalak, a hálózat több mint felén elég lenne a 80 Km/óra körüli sebesség biztosítása, ami bontott anyagból jóval olcsóbban megvalósítható, ez pár éve még 500 millió/Km alatt volt, de pl. a 60-ra átépült 106-os vonali szakaszokon tavaly alig haladta meg a 200 milliót kilométerenként. 

És azt se felejtsük el, hogy a legdrágább, fővonali részek egy elég nagy része a közelmúltban átépült, illetve most is épül kb. 180 Km-nyi pálya, itt egy darabig nagyobb felújítás nem kellene, csak emelt szintű karbantartás.

Előzmény: trizs77 (41901)