/Ahogy beleolvastam picit itt-ott az alábbiakba:
eléggé meglódult az író agya, ami nem is olyan érdekes, inkább az, hogy milyen irányba
és milyen részletesen járja körül a témát. /
A Xolotlhoz hasonló lény jelenik meg Gobekli Tepén. Ez a fenevad a kelta pikt köveken is megjelenik.
https://shannondorey.com/articles/published/gobeklitepe.html#fn0.4693003610342239
A bronz kéz elülső részének alján látható alak egy zsinórral körbetekeredett omphalos kő belsejében található. Az ember teremtésének és újjászületésének folyamata során az újjászületett egyént a dogon „Isten zsinórjának” nevezte. A dogon szerint a regenerációs folyamat során a lélek átkerült az újonnan teremtett testbe, és az „Isten kötéle” lett az új test gerince.
https://www.shannondorey.com/sabazius.html
A halfarka miatt Lébét fizikailag akadályozottnak vagy „sántának” tartották, és a Nummo -ban Lébét a kelta istennel, Lugh Llew Llaw Gyffesszel asszociálom, aki szintén „béna” volt, és „a béna” néven ismerték.
Lébét a görög Dionüszoszhoz is társítottam, akinek neve Robert Graves szerint „a fény sánta istenét” jelenti. Dionüszosz szimbolikus állata a párduc volt, amely az összes Ojibwe leírásban közös témát mutat. A párduc szent állat volt a dogon vallásban, és a halhatatlannak tartott állatok egyike.
https://www.shannondorey.com/MoundsShareCommonSource.html
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/0/8/9/THM_0017942089.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/0/8/7/THM_0017942087.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/0/8/8/THM_0017942088.jpg)
![](https://img.index.hu/imgfrm/2/0/8/6/THM_0017942086.jpg)