EKORNÉL Creative Commons License 2000.05.30 0 0 782
Amana Ikarus

Szuperek az infóid a Hajdú Volán idei beszerzéséről. Elnézegetve azonban a debreceni autóbuszállományt, felmerül bennem egy kérdés:
Mi a fenéből/fenének vesz a Hajdú Volán MAN buszokat,amikor van létezik magyar autóbuszgyártás is. (az előbbiekből kiderült, hogy most már nem is egy)Én feltételezem hogy ezek a buszok nem olcsóbban mint mondjuk egy Ikarus, sőt sz alkatrész sem lehet olcsóbb beléjük!(pláne ha török MAN) Látva azt, hogy mennyi selejteznivaló Ikarus jár-kel a városban, nem tűnik egy kicsit rongyrázásnak ez az egész? "igaz hogy a buszaink fele ócskavas, de nekünk van MAN- ünk is!" elv vezérli a Hajdú Volánt. Amin még jobban meglepődtem,azok a tavaly vásárolt gázüzemü holland MAN-ok. Papíron újak,gyakorlatilag öt évet futottak Hollandiában.A hab a tortán a távolságiaknak vásárolt két Karosa (?!) Ezt már végképp nem tudom megérteni, hogy minek vették. Egy szlovák szobatársam azt mondta, hogy erősebb a motorja, jobban megy a hegyre. Valószínüleg ezért járatják Komádiba.
Egyszer egy kiselőadást kellett tartanom településökológia c. tantárgyból, és én a városi tömegközlekedésről tartottam Debrecen példáján. Nagyon elgondolkodtatott a tanárom véleménye, amikor szóbakerült a debreceni buszállomány: azt mondta, hogy nem érti, hogy nekünk miért kell ezt a rengeteg külföldi buszt megvenni, holott mi is gyártunk, és azzal jobban védenénk a munkahelyeinket, ha magyar buszt vennénk. És akkor még hol volt az a kilenc darab török MAN. Oké, nem lehet az se rossz busz, de szerintem már az Ikarus, meg a többiek is tudnak olyat gyártani, akkor meg minek?

Előzmény: Amana Ikarus (775)