MyKappa Creative Commons License 2024.06.18 0 0 89806

Ha már OFF - másfél hónapja van nálam, de nem olasz, úgyhogy nem említettem - viszont látom, hogy nincs nagy pörgés, úgyhogy csak mint érdekesség említem: Idén év elején megelégeltem, hogy összeszámolva naponta 10-15db max 1-2km es köröm van a gyerekek miatt (óvoda, bölcsöde, iskola, edzés, terápia, munkahelyre stb.) és ez egyik autónak sem fekszik igazán az elektromosok kívül. Amikor dízel Corolla Verso mellett döntött a feleségem, akkor még nem volt ennyi rövid út, de manapság már nagyon kormolódik, EGR tisztítás évente stb. - egyszerűen sajnálom. 

Kitaláltam, hogy veszek egy olcsó kis 1000ccm-es benzines (max1200) városi "eldobhatós" autót egy kb öt éves élettartamra, amit szigorúan csak a város határán belül használok. Szóba jött a Seicento (Sporting), Panda,  Punto I, Lancia Y és a VW Lupo. Más konszern autóiban nem gondolkodtam, mert ezekhez van diagnosztikám, ezeket szereltem már sokat. A Punto I-et és az Y  kiesett első körben első sorban a túlzolt leamortizáltságuk és rohadásuk miatt. Seicento az én méreteimhez kicsi, Maradt a Panda és a Lupo. Már majdnem indultam Győrbe egy hengerfejes, de amúgy szép állapotú Pandáért , de elvitték előlem.

Aztán egy motorhibás Lupo 1.0 jött szembe velem kemény 90ezerért - ami elektromos vászontetős, jól felszerelt (ABS, dupla légzsák, szervókormány el kpzár,ablak stb) - így legalább egy minimális mosolyt is csal az arcomra. Őszre tervezem rendbe rakni, egy keveset futott cseremotor már van bele, saját kivitelezésben telifényt, új tetőponyvát kap (német ebay-n 200EUR). Szerencsére minden bagóért van hozzá és minden van is hozzá az alkatrészboltokban, elég vicces összegből lehet teljesen felújítani műszakilag. Sőt vicces, hogy gyáriag 2DIN-es a rádióhely bennük, így simán belemehet egy androidos fejegység is az aliról nyilván esetemben nem a navi, hanem inkább a kihangosítás és telefonos zene miatt. 

Ha csak közgazdasági értelemben nézem, akkor szerintem egy ilyen kisautó rendberakva jóval kisebb km költséggel bír az életciklusa alatt, mintha bele invesztálna az ember 7-8 milliót mondjuk egy elektromos Daciába, hogy aztán 1-2 literrel kevesebbet egyen, mint ez - miközben a piaci értéke folyamatosan csökken. Nyilván ez az én szemszögem és nem mindenki látja így :) 


Előzmény: BmS1 (89794)