nazareth Creative Commons License 2024.06.17 0 0 33722

Hát ugye a Roco "Booster-bus" egy elég fapados közlekedési eszköz. A tudása kimerül annyiban, hogy minden résztvevő párhuzamosan megkapja a 0-t (középső két láb), meg az erősítetlen DCC-t (4. láb); ha pedig valakinek valami baja van, lehúzza 0-ra az 1-es lábat.

1.) Sajnos nem találtam meg, hogy milyen felhúzó ellenállás van a buszon; elképzelhető, hogy az förmedt meg, és így a z21 alapból zárlatot lát. Sajnos a csatin nincs kivezetve táp, így fogalmam sincs mihez képest kellene külön felhúzóellenállással próbálkozni.

 

2.) Itt is szóba kerül a dolog, miszerint z21-hez passzintott, erősítőként használt 10761-esek hajlamosak megförmedni. Van egy érdembeli hozzászólás kleiner Rainer tollából, aki felhívja a figyelmet, hogy a szakaszhatárok közötti potenciálkülönbségek hajlamosak az emlegetett zárlatvisszajelentő hurkon keresztül áramokat hajtani. Emiatt a 10761 (Központ) és 10765 (Erősítő) dobozok nem csak a beforrasztott csatlakozók meglétében különböznek, hanem a 10765-ben a zárlatvisszajelentő kör valamilyen úton-módon optóval le van választva. 

 

A 2-es pont tükrében egyébként teljesen logikus (bár én sem gondoltam rá), hogy a z21-ben pl. a RailCOM-ot ajánlott kikapcsolni, mert a 10761 nem RailCOM kompatibilis. 

Előzmény: hory004 (33720)