trizs77 Creative Commons License 2024.06.13 0 2 348946

Azért ebben vastagon benne van az a mentalitás, hogy sokan inkább vesznek egy öregebb "presztízs" márkát, mint egy fiatalabb egyszerűbb autót.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Van ilyen is.

Nepperektől tudom, hogy minden évtizedben felnő egy újabb kisebbség (a használt autót vásárlók kevesebb mint 5%-a) akik mire felnőnek 22-28 éves koruk között megveszik tini koruk álom autóját - sok évesen - akármilyen állapotban van is.

Azaz beteljesítik vágyaik egy szeletét.

Ők legtöbb esetben nagyot buknak ezen.

 

Az öreg autót vásárlók döntő többsége a legkommerszebb autókat veszik.

(népieschen = minden 15 Opel Corsa vásárlóra jut egy aki BMW csodát vesz, miközben mindkét autó 18 éves.)

 

A legnagyobb váltás közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedekben az elővárosi szegmensben volt.

Ott a munkába járás és/vagy családi logisztikai autó (gyermek+bevásárlás) mindent vitt.

 

Kb. 1995 óta eltelt 29 évben munkahelyek tízezrei épültek fel a városokat körülvevő logisztikai gyűrűkben.

Majd mindegyikhez van - elégtelen - közösségi közlekedési kapcsolat.

Mivel ezekben a gyűrűkben már nem általános a :

      - 6-tól -14-ig,

      - 14-től-22-ig,

      - 22-től - 06-ig,

való munkavégzés, hanem össze-vissza dolgoznak, különböző kezdési és végzési időpontokkal, 6, 8, 10,vagy 12 órás műszakokat, saját autó nélkül ha nem is lehetetlen a megközelítésük, igen csak körülményes oda közösségi eszközzel (vonat vagy busz) eljutni.

 

 

Előzmény: ttime (348937)