Azért ebben vastagon benne van az a mentalitás, hogy sokan inkább vesznek egy öregebb "presztízs" márkát, mint egy fiatalabb egyszerűbb autót.
------------------------------------------------------------------------------------------
Van ilyen is.
Nepperektől tudom, hogy minden évtizedben felnő egy újabb kisebbség (a használt autót vásárlók kevesebb mint 5%-a) akik mire felnőnek 22-28 éves koruk között megveszik tini koruk álom autóját - sok évesen - akármilyen állapotban van is.
Azaz beteljesítik vágyaik egy szeletét.
Ők legtöbb esetben nagyot buknak ezen.
Az öreg autót vásárlók döntő többsége a legkommerszebb autókat veszik.
(népieschen = minden 15 Opel Corsa vásárlóra jut egy aki BMW csodát vesz, miközben mindkét autó 18 éves.)
A legnagyobb váltás közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedekben az elővárosi szegmensben volt.
Ott a munkába járás és/vagy családi logisztikai autó (gyermek+bevásárlás) mindent vitt.
Kb. 1995 óta eltelt 29 évben munkahelyek tízezrei épültek fel a városokat körülvevő logisztikai gyűrűkben.
Majd mindegyikhez van - elégtelen - közösségi közlekedési kapcsolat.
Mivel ezekben a gyűrűkben már nem általános a :
- 6-tól -14-ig,
- 14-től-22-ig,
- 22-től - 06-ig,
való munkavégzés, hanem össze-vissza dolgoznak, különböző kezdési és végzési időpontokkal, 6, 8, 10,vagy 12 órás műszakokat, saját autó nélkül ha nem is lehetetlen a megközelítésük, igen csak körülményes oda közösségi eszközzel (vonat vagy busz) eljutni.