Főnix 500 Creative Commons License 2024.06.11 0 0 18174

 

Mi az életbiztosítás?

Motorozás maga? Avagy kicsivel vagy nagy?

Kerékpár vagy autó?

Egyik sem..

Sőt maga a közlekedés, sőt az Élet sem.

Élni mindig is veszélyes volt, de..

Előbb útóbb Mindenki meghal...

 

Avagy Burt Monroe szerint:

 

A leggyorsabb Indián...részlet (5 perc....) (youtube.com)

 

 

Persze, mert magad már megszoktad a veszélyt,

-De most van Kit féltened…

Ez is ilyen téma.

Ugyanaz végül is, csak más szemszögből.

 

 

Állandó harc?

 

Attól függ hol mentek.

Moped, se kismotor sem (valljuk be) Pályára,

sem elsőrendű országútra való.

Mint ahogy a legtöbb kerékpár se a minden napra van,

avagy ha tudsz olyan kis utakat ahol zéró a forgalom,

vagy full védett kerékpárút,

vagy zéró forgalmú mellékút.

 

 

De nem olyan utakon,

 ahol 5-10 méterenként letolnak, vagy elütni akarnak.

Se kerékpár, se moped, sem kismotor, sem lassú chopper..

Ezt is sokan tagadják, még azok is(!!!)

 akik csak max hétvégén kerülő, menekülő utakon kerékpároznak…

De igazán nem mennek olyan utakon,

ahol Veszélyes, még akkor se ha felfestett útszéli kerékpárút van,

„mert veszélyes.. Persze, nem arra megyek”

Ez kb. ugyan az, hogy kismotorral felmész pályára,

mert lehet, de ott szinte letolják az embert 80-90 km/h val,

max 100 km/h... Ez ilyen téma.

Mindig az a fontos, merre mentek, s mivel.

Erre jön az erőltetett szakzsargon: forgalom ritmusa,

van kevés rész igazság, de könnyen elvihető.

Mert mindig van, aki gyorsabb a másiknál,

s az hogy menekül az ember a másik előtt,

az is ugyanolyan balesetveszély, avagy nagyobb, mintha előznének.

 

 

Legutóbbi tapasztalat amikor 55-ösön lassan mentünk Mecsekbe,

s volt velünk egy moped is, visszaakart fordulni,

s inkább jött volna egy nagyobb motorral.

Mélykútnál, mikor említettem, hogy kevesebb,

mint 10 km után már nem 55-ös nagy forgalmú,

s nem kamionok között haladunk majd,

hanem nulla forgalmú úton.. maradt.

 

S láttam Tataháza után már élvezte a táj,

s a kis út forgalommentességét...

Majd Mecsekben is a kis utakat.

Mindannyian.

Ez tehát ilyen bicikli.

Nektek szimplán csak a kisutak

jöjjenek szóba, mellék utak..

S idővel majd ha Akar,

lesz nagyobb, vagy terepmotor, avagy bármi..

 

Annak meg semmi értelme, hogy adok-kapok: megelőződ,

Ő visszaelőz, majd lelassít, mert észre sem veszi,

hogy mikor utánad ment 1,2-1,3* volt gyorsabb..

Mert beelőz, s belassul sokszor a te sebességedhez

képest már csak 80%-ában megy előtted.

 

Számokkal:

mikor mögötted van, azon van, hogy meg előzzön,

pedig Te is 90 km/h-val haladsz országúton.

Ő 110-130 km/h megy, majd beelőz, elmegy,

majd szűk 10 km-en belül utoléred, mert alig megy 80 km/h körülivel.

S most te előznéd meg, de ekkor gyorsít, mert „jajaj, ne már..”

Ergo, a lassú kétkerekezés kis utakra, mellékutakra, kis forgalomra

s biztonságos helyekre(kerékpárút, elkerített) való.

Ez egy ilyen bicikli, szó szerint.

 

Hiszen Te is a nagy forgalom és minden napra vetted a 300-ast..

Nem? ;) :)

 

Arról meg hogy milyen a "forgalomritmusa"

meg a "vezetési kényszer", arról elég saját Hazánk "kis flusztráltságát"

nézni, olyan a "közlekedési morál" is.

Azaz nevezhetjük bárhogy, egy s ua. ..

Előzmény: Versity (18173)