FERENSZ Creative Commons License 2024.06.08 0 0 2708

Ixo Skoda Felicia:


Bár a cseheknél elindult a Skodás sorozat - nem kérdés persze hogy tudjuk hogy a DeAgostinis kiadásokat az Ixo-Altaya gyártja - de meglepő volt számomra, hogy láttam később, hogy Ixo-s változatként is fog érkezni a Felicia.
Volt is pár napig beszédtéma a csoportban, ugyanis úgy nézett ki hogy a gyártó sárga első irányjelzős változatban hozza ki, ezt pedig többen szóvá tették a gyártó oldalán is, hogy úgy biza nem volt.
De így se sikerült mindenre figyelni.
Ugyanis az újságos változatnál ki tudja mi módon, fehérek maradtak a hátsó lámpákban az irányjelző-tolató részek, holott az minden Felicia példánynál fekete volt - akár a normál, akár a pickup vagy a VanPlus változatról legyen szó - hacsak nem valami tuning, vagy esetleg külföldi exportos példány, de ilyesmire nem nagyon van példa.
Így már eleve féltem hogy milyen lesz az Ixo-s változat.
Végül is szerencsére nem sárga irányjelzős első lámpákkal hozta ki, de azért láttam hogy lesz vele meló.
És itt nem csak a hátsó lámpákra gondolok, melyet anno a piros változatnál nem sokkal később meg is csináltam.


Egy ezüst Felicia példányt régóta szerettem volna már, terveztem is, de az Abrex változat valahogy nem jött be.
Persze szebb, meg jobb, meg minden, de érdekes hogy annál nem tudtak figyelni egy nagyon fontos - ám mégis jelentéktelennek tűnő - opcióra ami nem más, mint az ajtók alatti hullámküszöb-törés.
Végülis nem jött össze, beértem azzal a példányommal ami van, egy bordóval.
De most itt van a Skodás sorozatban már bemutatott piros, ezúttal ezüst Ixo-s változata.


Először nézzük magát a modellt.


Elől szép lámpákat kapott, krómos alátéttel, és szerencsére simán meghagyott irányjelzőkkel.
Nem is értettem mikor láttam a sárgára pingált változatot, hisz ennél sose volt olyan, legalábbis nekem nem rémlik, így nem tudom a gyártó honnan vette és eleve úgy éreztem hogy na f.sza, majd oldhatom le.
Szerencsére nem így lett.
Jó a kis króm Octavia-s hűtőmaszk, rajta a kis Skoda emblémával is.
Alulra kapott két ködlámpa berakást, egy FELICIA típus feliratos rendszámot és a fekete díszítőcsík is fut a lökösön, ami követi az oldalán az ajtókon is.
Oldalsó sárga kis irányjelző festés, a kilincsek is ki lettek pingálva.
Az ablaktörlők persze fotómaratott példányok és a tetőre is került egy antenna.
A felniken szintén látható a Skodás embléma.


Hátul szép piros lámpák, ráadásul benne az irányjelzős-tolató résszel mélyedéses kialakításban, de ezt illetően el van rontva - akár csak a DeA-s piros - mivel ennél a típusnál az mindig is fekete volt.
Szintén megkapta a Felicia típusfeliratos rendszámot, a megfelelő betűtípussal kiírva jobb oldalon a FELICIA felirat és szép a Skodás logó is.
Szintén került egy fotómaratott ablaktörlő, fűtőszálas hátsó ablak ami jó pont és a tetőn az antenna.


És akkor most jöjjön az összehasonlítás.


DeA vs Ixo


Korábban már volt ilyen összehasonlításos posztom, igaz az a Ford Escort combi volt, a Salvat Inolvidables Argentin sorozatos példányával, és az ezüst Ixo változattal.
Látható hogy nem sokban ugyan, de azért akad különbség.
A piros változatnál színre fújtak a tükrök, műanyag ablaktörlők, valamint más a belső tér színe, ami feldobja és antennából is egy kisebb változat van hátul a tetőn.
A rendszám alatti rész nincs, vagy kevésbé van feketével kiemelve, és a Skoda logó is bénább.
Ezt leszámítva a fekete díszítőcsík ugyanúgy megy a lökösön és oldalt is, viszont a pirosnál nincsenek fekete kilincsfestések.


Hátul a lámpák ugyanolyanok voltak mint most az ezüstnél, csak a pirosnál nem sokkal utána javítottam is ezt a hibát.
Az ezüstöt Én pl ezért szeretem, mert ott jól kivehetők a formák, vonalak, míg a pirosnál itt kissé kevésbé észrevehető a csomagtartóajtó vonala.
Itt igazából annyi a különbség hogy a piros hátra egy sima üveget kapott fent egy féklámpás kialakítással, míg az ezüst noha fűtőszálas ablak berakást kapott, de féklámpa csík nélkül, és persze az antenna mindkettőn jelen van, csak más kialakításban és hosszúságban, ellenben a Skoda logó a piroson hátul is sokkal jobb-szebb.


A tetőtéren is erősebb - talán a szín miatt is - az ezüst példány az ajtók feletti vonalvezetést illetően és akár a motorháztetős kidomborodást illetően is.
A pirosat egyébként nagyon jól feldobja ez a szürkés műszerfal és ülések, de ha esetleg szintén van így egy ilyen másik változatunk, akár meg is cserélhetjük a két modellben mivel egy és ugyanaz a gyártó :D


Mint már említettem a pirosnál nincsenek fekete kilincsfestések - ez nem tudom hogy hiba, vagy valóban volt-e ilyen is - míg az ezüst változatnál megcsinálták.
Látható hogy a Skodás kerekeket megkapta a DeA kiadás is.


És akkor már persze fel kellett javítani az ezüst Felicia példányt is hátsó lámpákat illetően.
Így azért mégis szebb, reálisabb.


Így most már mindkettő Feliciám szebb, reálisabb, de még lesz velük azért egy módosítás :D


Természetesen szét is kaptam őket, noha nyilvánvaló már csak ránézve is, hogy ugyanaz.
Ugyanaz az öntvény, a sorozatszám is ugyanaz a motorháztető alatt, a tetőben is ugyanúgy a V alakú mélyedés és az üveg szegecselések is ugyanúgy.
Természetesen az ezüstnél raktam alá egy kis szivacskockát az antenna épsége miatt.
Látható hogy a berakások kicsit mások, ugyanis a pirosnál gondolom ezüst műanyag alátétek vannak a lámpák alatt elkent véggel, míg az ezüst változatnál látható a kis krómos berakás peckek is, valamint a szélvédő alsó szegecselése is némileg más kicsit.


Belsőt illetően már említettem hogy a piros ahhoz képest hogy egy újságos sorozatos kiadvány, jól feldobja a szürkés műszerfal és ülések, valamint persze a fekete kormány, míg a mostaninál minden ugyanúgy, csak egyszínű, de legalább az óraegységek megvannak csinálva.
Persze ha akarjuk a két járgányban lazán megcserélhetjük.


Azt kell mondjam hogy egyik Felicia se az igazi, se ez, se az Abrex féle.
Hogy miért?
Nos mert az Abrex - igaz hogy az a másik orros változat - figyelt ugyan arra hogy alap felnis kerékkel hozza ki és szép hátsó lámpákkal, melyen a megfelelő rész követi a csomagtartóajtón lévő fekete csíkot, viszont a megtört hullámküszöbös részre nem sikerült odafigyelnie.
Ez az Ixo-Altaya-DeA Felicia meg - szintén azon kívül hogy más orros - ilyen felnivel hozta ki, nem "alap felnivel" noha ha látsz egy Felicia példányt a legtöbbször alap-felnis kerékkel látod és tetszik hogy figyelt a megtört hullámküszöbös kialakításra is, de a hátsó lámpákon rejtély hogy miért nem tudta megcsinálni a fekete csík követést.
Ha munkaerőigényes vagy többletköltség, akkor egy gyártó inkább ne gyártson modelleket, ha ezen akar spórolni, vagy nem tud figyelni rá.
Ez a véleményem.


Ahogy mondtam már anno az Escort kombinál is, mivel a változtatások csak minimálisak a piros DeA és az ezüst Ixo változatokat illetően, nem feltétlen éri meg megvenni a drágább kiadást - ha esetleg valaki vágyik egy Felicia példányra - mivel a piros belsőt illetően jobb, noha az óraegységek nincsenek megcsinálva, míg az ezüstnél fekete minden és csak az virít egyedül, ellenben a hátsó lámpás kialakítás, akár a DeA újságos, akár a minőségibb Ixo-s kiadást illetően el van rontva, de szerencsére ezen könnyen lehet segíteni.
Nálam is legtöbbször a szín, vagy pedig az összehasonlítás az, ami miatt jön a saját kiadású változat a korábbi újságoshoz képest.

 

És persze akkor már a felniket is le kellett cserélni, ugyanis általában legtöbbször, Skodás "alap felnis" kerekekkel látni Felicia példányokat.