".Ha a trafo le lenne égve akkor mindig rossz lenne, ezzel ellentétben egyszer jó egyszer nem."
Ez csak optimális esetben igaz. Egy ilyen trafó gyantába van öntve és a motor tetején csücsül a modern autók többségénél, ahol rendes hőt kap a motortól - V6-nál meg különösen.
A hőterheléstől, elektromos terheléstől és a fene tudja miknek az összhatásától függ, hogy éppen az - esetleges - szakadás meddig marad jó a trafóban. Volt olyan inítómotor behúzótekercs, ami zárlatos/szakadt volt időnként, olyankor nem indított, főleg melegen, de azt sem következetesen persze, volt, hogy hidegen nem. :-P
Szóval nem szabad elhamarkodott (mérés nélkül) biztosnak vett következtetéseket levonni.
A másik, hogy ha pl. a csatlakozóban a kábelsaruk nem jók vagy a kábelek rosszak valahol, ne adj Isten a vezérlő vacakol, az is tud pont ugyanilyet produkálni, hogy megcsesztetik trafó cserekor és akkor jó egy ideig. Még az is lehet, hogy az eddig trafóval is jó lenne.
De mondok mást ! Tegyék bele a kivett, rossznak minősített trafót az első sorba valahová ! Ha ott is megjelenik a hiba, akkor a trafó valóban haldoklott, de ha nem........